راهنمای خرید کانکس مسکونی

کانکس مسکونی به یک سازه پیش ساخته گفته می‌شود که دارای سقف، کف و یک در ورودی است و می‌توان آن را حمل کرد و به نقطه دیگری منتقل داد. به زبان انگلیسی هم به آن Conex می‌گویند.

ما در این مقاله قصد داریم تا کانکس ویلایی، مزایا و ویژگی‌های آن و همینطور درباره نحوه خرید کانکس با شما صحبت کنیم.

مزایای کانکس

کانکس مزایای زیادی دارد، مثلاً در صرفه جویی هزینه ها خیلی موثر است. علاوه بر این مزیت، فایده های دیگری را نیز دارد از جمله:

  • سرعت بالا در ساختن آن: سرعت ساختن کانکس نسبت به ساختن یک ساختمان خیلی بیشتر است. علاوه بر ساخته شدن سریع کانکس، در مخارج و هزینه های دیگر صرفه جویی خواهد شد.
  • استقامت بالا در برابر زلزله: به دلیل اینکه کانکس توسط تایل‌های بزرگی (روکش آلومینیومی و PVC) ساخته می‌شوند، نسبت به مصالح ساختمانی سبک، اما در برابر زلزله مقاوم است. از طرفی در تخریب آوار، برای انسان خطرناک نیست.
  • عایق حرارتی بالا: در جداره های کانکس به دلیل استفاده از عایق‌های مناسب که از فوم پلی یورتان در آن استفاده شده است، باعث می‌شود تا از اتلاف انرژی در کانکس جلوگیری شود، در نتیجه می‌توان در مناطق گرم و سرد از آن‌ها استفاده کرد.
  • راحت جابجا کردن: یکی از مزایای اصلی در خرید کانکس جابجایی سریع آن می‌باشد. مخصوصاً شرکت‌هایی که کار ساختمانی را انجام می‌دهند، می‌توانند برای پروژه های دیگر در محلی دیگر، کانکس خود را به آنجا انتقال دهند.
  • داشتن تنوع در طرح: یکی دیگر از مزایای کانکس در تنوع طرح آن می‌باشد، براساس سازه ای که می‌خواهد مورد استفاده قرار بگیرد، ساخته می‌شود.

کانکس ویلایی

همانطور که از نام کانکس مسکونی مشخص است، برای مشتریان ویلایی و مسکونی ساخته می‌شود. کانکس‌های ویلایی نسبت به کانکس‌های معمولی بزرگتر هستند.

کانکس مسکونی

کانکس ویلایی مانند یک خانه بوده و فضای یک خانه را برای سکونت به متقاضیان ارائه می‌دهد. تنها تفاوت کانکس ویلایی و خانه های ویلایی در نوع استفاده از مصالح است.

به دلیل مقاومت کانکس‌های ویلایی در برابر زلزله و امکانات آن، بیشتر مورد استفاده مردم در باغ‌ها و مناطق ییلاقی قرار گرفته است.

انواع کانکس مسکونی

برای ساختن یک کانکس ویلایی دونوع از آن وجود دارد، که به شرح هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

کانکس ویلایی آماده

این نوع از کانکس‌ها در کارخانه به صورت پیش ساخته تولید می‌شوند و مشتریان می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند و به راحتی در محل ملک خود آن را نصب کنند.

اگر متقاضیان کانکس ویلایی بخواهند طول و ارتفاع کانکس خود را افزایش دهند، باید چند تکه دیگر از کانکس‌ها را خرید کنند و این کانکس‌ها برای افزایش ابعاد به یکدیگر متصل می‌شوند.

ساختن کانکس در محل

یکی دیگر از انواع کانکس‌های ویلایی، کانکس اجرا در محل است.

در این صورت متقاضیان بدون اینکه کانکس را خرید کنند و آن را به محل موردنظر خود انتقال دهند، می‌توانند درخواست دهند تا در محل مورد نظرشان کانکس مسکونی ساخته شود.

ساختن کانکس مسکونی در محل

ممکن است سفارش مشتریان در ساخت کانکس ویلایی، اختصاصی باشد، این که کانکس مورد نظرشان دوطبقه، تعداد اتاق خواب بیشتر و دارای تراس باشد.

در نتیجه این کار زمان زیادی را در ساخت کانکس نسبت به آماده خرید کانکس (پیش ساخته) می‌برد.

البته کانکس‌های ویلایی به چند نوع نیز تقسیم می‌شوند که سازندگان این نوع کانکس‌ها، آن‌ها را براساس امکاناتی که در ساخت کانکس‌ها استفاده شده، برحسب قیمت نام گذاری کرده اند، مانند: کانکس درجه یک، درجه دو وغیره.

متنوع بودن کانکس‌ها نشان می‌دهد که متقاضیان با توجه به بودجه خود می‌توانند کانکس مسکونی را خریداری کنند.

قیمت کانکس ویلایی

قیمت کانکس مسکونی براساس ابعاد، امکانات و محل اجرا محاسبه می‌شود، به همین دلیل هزینه خرید یک کانکس ویلایی متغیر است.

معمولاً قیمت کانکس ویلایی از متر مربعی 2/500/000 تومان تا 6/900/000 تومان برآورد می‌شود.

همچنین ممکن است افرادی توانایی ساخت و یا خرید کانکس آماده را نداشته باشند، در این صورت این افراد به خرید کانکس دست دوم روی می‌آورند.

قیمت خرید کانکس دسته دوم بر اساس کارد کانکس، ابعاد آن و همچنین امکانات آن تعیین می‌شود. البته نمی‌توان قیمت مشخصی را برای کانکس تخمین زد.

زیرا قیمت یک کانکس فروشگاهی با کانکس مسکونی متفاوت است. چون امکاناتی که در آن‌ها به کار رفته فرق می‌کند. به عنوان مثال اگر شما قصد خرید یک خودرو را داشته باشید، هر خودرویی بر اساس امکانات و برند تعیین قیمت می‌شود.

امکانات داخل کانکس مسکونی

امکانات داخل کانکس مسکونی

یک کانکس مسکونی تمام امکانات یک خانه را دارد، مانند:

  • کابینت
  • آشپزخانه
  • سرویس بهداشتی
  • بهارخواب
  • چندین اتاق خواب
  • پذیرایی
  • کمد دیواری

است. البته در هر قسمتی مثلاً آشپزخانه وسایلی مانند هود، سنک ظرفشویی، گاز و غیره نیز قرار دارد.

عمر مفید یک کانکس حدود 25 تا30 سال است، البته اگر کانکس موردنظر تمیز و سالم نگهداشته شود، بیش‌تر از چندین سال نیز دوام خواهد آورد. در این صورت با یک بازسازی کم، مانند روز اول خواهد شد.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید یک کانکس ویلایی امکانات فراوانی را دارد و اینکه با ابعاد مختلفی ساخته می‌شود و این یکی از مزایای مهم کانکس مسکونی است.

امیدوارم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کرده باشید.

 

 

4/5 - (20 امتیاز)

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *