سیستم گرمایشی کانکس

سوالی که اکثر مشتریان عزیز می پرسند این است که سیستم گرمایشی کانکس چیست؟

چگونه یک کانکس را در فصول سرد گرم کنیم؟

راه های گرم کردن کانکس چیست و  چه روش هایی برای تاسیسات گرمایشی کانکس وجود دارد؟

آیا در کانکس بیشتر از سازه های ساختمانی انرژی تلف می شود؟

با کانکس راسا همراه باشید تا به پاسخ تمامی سوالات خود در این مقاله دست بیابید.

چگونه داخل کانکس را گرم کنیم؟

همه راهکارهایی که برای گرم کردن سازه های ساختمانی به کار می بریم برای گرم کردن کانکس هم می توان اجرا کرد و هیچ محدودیتی وجود ندارد مانند بخاری گازی ، بخاری برقی ، پکیج شوفاژ دیواری و سیستم گرمایش در کف به محل اجرای کانکس و امکانات موجود بستگی دارد. طبق آن می تواند یکی از روش های سیستم گرمایشی را انتخاب کند. به طور مثال اگر در خارج از شهر و در منطقه ای باشد که امکان اتصال به شبکه گاز شهری وجود ندارد می تواند از بخاری برقی استفاده کند و یا از کپسول گاز مایع برای بخاری و آبگرمکن و گاز آشپزخانه استفاده کند.

در جاهایی که به شبکه گاز دسترسی وجود دارد، که دیگر کار بسیار آسان تر است. و از تمامی وسایل گرمایشی می توان استفاده کرد و اگر کف کانکس سرامیک باشد. حتی می توان از سیستم گرمایش کف نیز بهره برد.

در صورتی که در مناطق خوش آب و هوا باشد می توان به جای گاز از سیستم های گرمایشی که با برق کار می کنند استفاده کرد. به طور مثال از کولرهای گازی با توان گرمادهی ولی گرمایش کولرهای گازی نسبت به بخاری گازی خیلی کمتر است. در مناطق بسیار سرد پاسخگو نمی باشد و باید تعداد کولرهای گازی را افزایش داد تا بتوان گرمای نسبی را در مناطق بسیار سرد تامین کرد.

سیستم گرمایشی کانکس

سیستم گرمایش آب در کانکس

برای تامین آب گرم مورد نیاز در کانکس های سرویس بهداشتی ، حمام و آشپزخانه به سه روش زیر می توانید اقدام کنید:

نصب آبگرمکن خورشیدی بر روی پشت بام

آبگرمکن برقی مخزن دار

آبگرمکن های دیواری گازی

بستگی به امکانات موجود در دسترس دارد.

اتلاف انرژی در کانکس

در پاسخ سوال آیا در کانکس بیشتر از سازه های ساختمانی انرژی تلف می شود؟

باید گفت که خیر اتلاف انرژی در کانکس خیلی کمتر از سازه های ساختمانی است. به این دلیل که در سقف و دیواره های کانکس از عایق حرارتی استفاده می شود. به خصوص در کانکس ساندویچ پانل که عایق از نوع پلی اورتان و به صورت تزریقی است و مانند یخچال عمل می کند و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

اما پس چرا چنین سوالاتی مطرح شده است؟ دو دلیل عمده وجود دارد. یکی اینکه بسیاری از خریداران که درباره سیستم گرمایشی کانکس و اینکه در آنها دما بالا بوده و یا خیلی سرد است . هرگز در داخل یک ساختمان بدون هیچ سیستم گرمایشی یا خنک کننده در فصل تابستان قرار نگرفته اند. تا بفهمند در یک ساختمان ساخته شده با روش بنایی نیز اگر در زمستان بخاری خاموش باشد کاملا سرد و غیر قابل تحمل است.

نکته قابل توجه دیگر نیز این می باشد که رفتار یک سازه که به مانند ویلا ساخته شده، به این معنی که اطراف آن باز بوده و همسایه ای در مجاورت آن به صورت دیوار به دیوار وجود ندارد. و همچنین سقف آن نیز مستقیم تحت تابش نور خورشید قرار دارد. را نمی توان با یک واحد آپارتمانی از نظر اتلاف انرژی مقایسه کرد. که از سه طرف همسایه دیوار به دیوار دارد. و از یک سو هم به فیلتری نظیر راه پله راه دارد.

و همچنین بالا و پایین آن نیز واحد های دیگری قرار دارند. چرا که در این حالت بنا از همه طرف بخاطر وجود همجواری ها ایزوله شده است. اما در مورد سازه ویلایی حال چه از نوع کانکس ویلایی یا خانه ساخته شده با مصالح بنایی این مورد متفاوت است. و قطعا باعث اختلاف در عملکرد بنا در زمینه حفظ دمای داخلی می شود.

1/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *