داخل کانکس ویلایی

اگرچه امـروزه رسیدگی به فضای بیرونی یک کانکس و تزئین ظاهر آن امری عادی می‌باشد، اما هنوز هم عده فراوانی پیدا می‌شوند که ترجیح می دهند با وجود ساختار ساده بیرونی کانکس خود، از بخش‌های داخلی مجلل یا کاربردی تری بهره مند شـده و به جای اینکه بودجه خود را صرف دیدگان ناظرین کنند، به تقویت ساختار فیزیکی داخل کانکس ویلایی خود بپردازند. در همین رابطه شاید بتوان کانکس ویلایی را یکی از سـازه های مورد علاقه چنین افرادی معرفی کرد، یعنی درست جایی که با وجود نمای خارجی ساده و کلاسیک، فضای داخلی به امکانات روز دنیا در حوزه معماری و عمران مجهز بـوده و بدین ترتیب کاربر علاقمند به جای صرف هزینه برای بهبود پوشش خارجی خانه خود، به بهبود اوضاع داخلی آن می‌پردازد. در میان انبوهی از کانکس‌ها، کانکس ویلایی یکی از شیک ترین طراحی‌‌ها را دارد. طراحی داخلی کانکس ویلایی به گونه‌‌ای است که شما را به یاد ویلاهای سبک مدرن می‌ اندازد.

فضای داخل کانکس ویلایی یکی از با اهمیت‌ترین موارد در هنگام خرید کانکس بـوده چرا که تا زمانی که بیرون سـازه هستیم نمای کلی آن برای ما اهمیت داشتـه اما به محض ورود به فضای داخلی دیگر نما اهمیت خود را از دست می‌دهد و امکانات داخلی و نوع چیدمان فضا مطرح می‌گردد. از این جهت شکل و ظاهر داخل کانکس ویلایی دارای اهمیت ویژه‌ای بـوده چرا که ما اکثر زمانی که با این سـازه سروکار داریم را درون فضا بـوده و با داخل آن در ارتباط هستیم.
اینکه داخل کانکس ویلایی چگونه است و از چه مصالحی بـوده و یا حتی اینکه چه حس و حالی را دارد سوالی است که برای بسیاری از افرادی که قصد خرید این نوع سـازه‌ها را دارند در ابتدا مطرح می‌گردد. چرا که تصاویر نمای خارجی آنها معمولا در فضای اینترنت به وفور یاد می‌شود که اکثرا نیز کارهای خارجی و گاها کارهای داخلی می‌باشد.
این مطلب جهت آشنایی هرچه بیشتر شما با داخل کانکس ویلایی می‌باشد.

نمای داخلی کانکس

منظور از نمای داخلی کانکس، نحوه پارتیشن بندی، طراحی و دکوراسیون داخلی آن است. طراحی نمای داخلی کانکس به نوع استفاده آن و مکانی که در آن قرار می گیرد بستگی دارد و یکی از مسائل مهم در انتخاب و خرید کانکس است. هر کانکس می تواند با توجه به نیاز خود به چند پارتیشن تقسیم شود.
اگر بخواهیم فضای داخل کانکس را در کاربری‌های مختلف مورد برسی قرار دهیم قطعا داخل کانکس ویلایی جز مهمترین آن‌ها خواهد بود چرا که محلی برای اسکان اعضای خانواده و به نوعی سکونت گاه محسوب می شود داخل کانکس ویلایی بنا به نیازمندی‌های شما می‌تواند از ساده تا پیشرفته تجهیز شـده باشد. داخل کانکس ویلایی به طور کلی تشکیل شـده از فضای ورودی یا به اصطلاح کفش کن و بعد از آن حال و پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی به صورت حداقل باید باشد و در مساحت‌های بزرگ ممکن است چند سرویس بهداشتی به صورت ایرانی و فرنگی، فضای میز بیلیارد، اتاق فیلم و اتاق خواب‌های بیشتری تعبیه شـده باشد.
حال با توجه به پلان و ابعاد کانکس ویلایی امکان دارد یک یا دو و حتی بیشتر اتاق خواب داشته باشد و چیدمان دسترسی به هرکدام نیز به پلان جانمایی آن سـازه مرتبط است. با توجه به درخواست، می‌تـوان هریک از فضاها را متناسب با محیط مدنظر شما طراحی کرد. هریک را افزایش داد و یا موردی را حذف کرد.
در ادامه، داخل کانکس ویلایی را به گونه ای برای شما تشریح خواهیم کرد تا بتوانید درک مناسبی از فضا به دست آورید.

ورودی اصلی کانکس ویلایی

هر کانکس ویلایی در ابتدایی ترین فضای آن، شامل قسمت مربوط به درب ورودی و فضای دسترسی به داخل کانکس ویلایی می باشد. در اکثر کانکس‌های ویلایی قسمتی برای تراس تعبیـه شـده است که به دو صورت قابل اجرا است.

  • به صورت فرو رفتگی
  • به صورت برآمدگی

درب‌های کانکس‌ها قاعدتا به گونه ای طراحی می شود که کاملا ضد سرقت باشد و به قفل های اساسی و قفل شب، مجهز باشد.

در مواردی که از درب ضد سرقت استفاده نشود، از آکارئون به عنوان محافظ استفاده می شود.

فضای حال و پذیرایی داخل کانکس ویلایی

پس از ورود به فضای اصلی کانکس با اصلی ترین محیط سازه رو به رو خواهید بود که محیط حال و پذیرایی می باشد.

پنجره های تعبیه شده برای این فضا می بایست به گونه ای طراحی و مهندسی شود تا نور مناسب را به داخل هدایت کند و فضایی دلباز را ایجاد نماید. و آن سمت از ویلای پیش ساخته که به سوی باغ و منظر زیبایی است از پنجره های بزرگ قدی استفاده شود تا دید خوبی نسبت به بیرون داشته باشیم اما در قسمت های دیگر برای اینکه بتوان مبلمان در کنار دیوار ها قرار داد از پنجره با ارتفاع استاندارد از کف که بین 90 سانتیمتر تا یک متر است استفاده می شود.لوستر و آویز در داخل کانکس ویلایی معمولا نصب می گردد که باعث زیبایی بیشتر بخش حال و پذیرایی گشته و در بعضی موارد نیز چراغ های دیواری برای ایجاد محیطی آرامش بخش نیز در کنار دیوار ها نصب می گردد.

در این فضا، محیطی دلنشین برای مبلمان وتلویزیون و همچنین فضای مناسبی جهت نصب کولر گازی، سیم کشی ها و تعبیه می شود تا کاملا شما را برای داشتن ویلایی راحت و زیبا یاری رساند.

داخل کانکس ویلایی

اتاق خواب

همانطور که می دانیم فضای اتاق خواب به عنوان محیطی برای استراحت آزادانه و بی مزاحمت در طول سفر یا دوره استقرار است برای کانکس نیز، اتاق های خواب توسط یک راهرو کوچک از حال جدا می شود تا دید کمتری از حال به اتاق موجود باشد و محیط آرامتری در اختیار قرار دهد. در داخل کانکس ویلایی کمد دیواری ها نیز در قسمت اتاق خوابها جایگزاری شده اند که بهترین محل برای آویختن لباس و یا قرار دادن وسایل می باشد.درب های کمد دیواری ها برای اینکه در هنگام باز شدن فضایی اشغال نکنند از نوع ریلی یا کشویی می باشد که این گزینه باعث می شود در هنگام باز شدن درب کمد فضای جلوی آن را اشغال نکند از دیگر امکانات آن می توان به   تهویه مطبوع ، عایق های صوتی و حرارتی و همچنین نورپردازی مناسب همانند اتاق خواب دائمی شما در منزل مسکونیتان اشاره کرد . پنجره ها در داخل اتاق خواب ها به گونه ای است که دید مناسب به فضای بیرون در صورت وجود منظر مناسب ایجاد کنند و حدالمقدور در دو جهت پنجره وجود دارد.

داخل کانکس ویلایی


سرویس های بهداشتی

همانند سازه های سنتی ، تعداد ، متراژ و امکانات یک حمام یا دستشویی به متراژ کلی یک سازه بستگی دارد . زمانی که متراژ یک کانکس کم و محدود باشد ، یک سرویس بهداشتی کوچک (دارای فلاش تانک و لوله کشی آب سرد و گرم) به انضمام یک سردوشی در کنار آن نقش حمام و توالت این ویلا را ایفا می کند همچنین لازم به ذکر است که بدانید چاه سرویس بهداشتی به چاه فاضلاب متصل می شود.به همین نسبت ، تنها یک چاه وظیفه دربرگرفتن فاضلاب را برعهده داشته و یا میزان لوله کمتری برای اتصال آن به شبکه سراسری استفاده می شود .

در حالی که با بزرگتر شدن این فضا ، در وهله اول این دو بخش جدا شده ، دستشویی به هال و نزدیکی درب ورودی و حمام به نزدیکی اتاق خواب ها منتقل می شود و افزایش مجدد متراژ ، به بیشتر شدن تعداد آن ها یا اضافه شدن امکاناتی چون دستشویی فرنگی ،روشویی ،جا حوله ای ، آینه و مخزن مواد شوینده هم از دیگر پیش نیازهاییست که در هنگام طراحی به وجود آن ها توجه می شود .


آشپزخانه

در آشپزخانه کانکس ویلایی تمامی تجهیزات اولیه برای استفاده هر چه راحت تر شما ایجاد شده است. همانند دیگر منازل، کانکس ویلایی نیز شامل آشپزخانه ای می باشد که دارای اجاق گاز ، یخچال ، ماشین لباسشویی و سینک ظرفشویی (در کنار تجهیزات و وسایلی دیگر) می باشد قرار گیری محلی برای یخچال که هم می تواند از نوع کوچک زیر کابینتی و هم از نوع بزرگ و حتی سایدبای ساید باشد در پلان آشپز خانه گنجانده شده که خریدار در مرحله طراحی مشخص می کند که کدامیک برای او مناسب و بنا به نظر او یکی از موارد در کابینت ها قرار داده می شود.معمولا آبگرمکن دیواری نیز در فضای آشپز خانه قرار دارد تا در هنگام نیاز به آب گرم ، کمترین مسیر برای رسیدن آب از آبگرمکن به شیر آشپز خانه وجود داشته باشد.
در صورت امکان محلی برای قرار گیری میز ناهارخوری بوده که ساکنین از اینکه در مکانی پیش ساخته قرار گرفته اند احساس کمبود نکنند . به گونه ای که با احتساب فضای در دست، این دو محیط به یکدیگر مرتبط می شوند. در صورتی که کانکس ویلایی، فضای کوچکتری داشته باشد، گاها از اجرای کانتر برای قسمت آشپزخانه صرف نظر می شود تا محیط دلباز تری را به شما هدیه بخشد.

موردی که شاید ذکر آن خالی از لطف نباشد، مسئله دسترسی آسان آشپزخانه به فضای حال می باشد.

داخل کانکس ویلایی
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *