قسمتهای تشکیل دهنده کانکس


کانکس راسا تولید کننده انواع کانکس با کاربری های متنوعی است که از ۱۵ سال گذشته فعالیت خود را شروع کرده و به ساخت انواع کانکس ویلایی ، مسکونی ، اداری، کارگری و مدیریتی می پردازد.
تنوع در کانکس های ساخته شده به گونه ای است که خریدار می تواند بر اساس نیاز خود در هنگام خرید کانکس، به انتخاب آنها مبادرت ورزد.
طول عمر کانکس های ساخته شده بستگی به ادوات به کار رفته در ساخت کانکس ها دارد. زمانی که خریدار قصد داشته که کانکسی را تهیه کند که مدت کوتاهی از آن استفاده شود، می تواند این انتخاب را از کانکس هایی داشته باشد که دارای طول عمر پایین تری هستند تا هزینه کمتری را بپردازد و در مواردی که برای کاربردهای طولانی تری کانکس مورد نیاز است از کانکس های مقاومتر با طول عمر بالاتری استفاده شود.
آگاهی و دانش درباره قسمتهای مختلف تشکیل دهنده یک کانکس به خریدار کمک خواهد کرد در هنگام خرید کانکس بر اساس کاربری خود بهترین انتخاب را داشته باشد، بنابراین در زیر مختصری به بیان این موضوع خواهیم پرداخت.


قسمتهای تشکیل دهنده یک کانکس:

۱- شاسی: در زیرسازی و مقاومت یک کانکس نقش اساسی دارد و از تیر آهن هایی تشکیل می شود که بر اساس نمره تیر آهن درجه مقاومت آن تعیین می گردد. زمانی که این تیر آهن ها به شکل دور کلاف باشند باعث مقاومت در کار خواهد شد.


۲- اسکلت: اسکلت کانکس بر اساس پروفیل آهنی که قطع آن باید مشخص باشد به شاسی متصل شده یا جوش می خورد.


۳- نمای داخلی: شامل پوشش دیواره های داخلی می باشد که این پوشش ها در زیبایی و پاکیزگی کانکس نقش بسزایی دارند که از PVC و MDF برای این کار استفاده می شود. که این پوشش ها می تواند به شکل طرح دار یا سفید باشند.


۴-نمای خارجی: شامل پوشش دیواره های بیرونی و سقف می باشد که باید دارای دوام کافی بوده و علاوه بر آن جلوه زیبایی به کانکس ببخشد که این پوشش از جنس ورق گالوانیزه با ضخامت های مختلف می باشد. سقف کانکس نیز از جنس گالوانیزه، ورق کرکره ای یا سفالی می باشد.


۵-درب و پنجره: در ساخت درب و پنجره کانکس ها جنسی مورد استفاده قرار می گیرد که سبک باشد که برای این منظور از آلومینیوم یا UPVC استفاده می شود.


۶-کف سازی: در ساخت کف کانکس از تخته های چند لایه یا MDF یا نئوپان استفاده می شود.


۷-کف پوش: در کانکس ها بعد از نصب تخته های چند لایه، بر روی آن کف پوش هایی به شکل مشمعی طرح دار یا ساده، پارکت و PVC مورد استفاده قرار می گیرد.


نصب کف پوش PVC نسبت به موارد دیگر به دلیل قابل شستشو و ضد آب بودن و طول عمر بالا دارای مزیت می باشد.


۸-تاسیسات: شامل سیم کشی و لوله کشی می باشد، که سیم کشی ها به شکل روکار بوده و از داکت و جعبه تقسیم در آن استفاده می شود.

9.عایق سازی جداره ها: بر این اساس کانکس ها به دو دسته پانلی و ورقی تقسیم بندی می شوند که در کانکس های پانلی از عایق پلی اورتان استفاده شده است که این نوع کانکس ها می توانند .در اقلیم های گوناگون آب و هوایی مورد استفاده قرار گیرند بنابراین دارای مقاومت بالایی در برابر گرما و سرمای بالای هوا باشند اما از معایب آن سادگی ظاهر این کانکس ها است.
در ساخت کانکس ها ورقی از ورق های پشم سنگ و پلی استایرن استفاده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *