معایب کانکس ویلایی

اجزای اصلی این کانکس ها از ورق گالوانیزه و پروفیل تشکیل شده است و از عایق پلی استایرن یا پلی یورتان می باشد.در سال های پیش کاربرد اصلی کانکس مسکونی بوده اما امروزه از آن به عنوان کانکس فروشگاهی و خدماتی استفاده می کنند و انواع مختلفی را دارا می باشند که مانند هر چیز دیگری دارای معایب و مزایا می باشند ما در این مقاله به معایب کانس ویلایی می پردازیم.

معایب کانکس ویلایی

خریداران به دنبال منبعی هستند که بصورت بیطرفانه معایب کانکس ویلایی پیش ساخته را نیز مورد برسی قرار داده باشد. از این رو بر آن شدیم تا در این مقاله به برسی معایب کانکس و دیدگاه های مطرح شده در این رابطه به گونه ای کاملا بیطرفانه بپردازیم چرا که هر چیزی در کنار مزایای فراوان دارای معایب یا به عبارتی هزینه های فرصت است که با انتخاب آن گزینه های دیگر کنار می روند. 

کانکس ویلایی

کانکس ویلایی همان خانه های ویلایی در متراژ های کوچکتر هستند و در کمترین زمان ممکن می توانید با کمترین هزینه و دور از مشکلات ساخت کانکس برخوردار باشید.

کانکس های ویلایی در حقیقت همان کمپ های فلزی هستند که در برابر گرما و سرما و … از انسان ها محافظت می کنند .امروزه در کارخانه ها،شرکت ها و … از کانکس استفاده می کنند و کاربردهای زیادی دارند،کانکس های ویلایی قابلیت جا به جا شدن و مقاومت بیشتری را در برابر زلزله دارند.

معایب کانکس ویلایی

محدودیت در تعداد طبقات

محدودیت در تعداد طبقات یکی از اصلی ‌ترین معایب کانکس ویلایی است. این محدودیت یعنی شما نمی ‌توانید ویلایی بسازید که بیش از یک یا دو طبقه داشته باشد. اگر داشتن ویلای چند طبقه برای شما مهم نیست و به یک یا دو طبقه راضی خواهید بود، این موضوع را نادیده بگیرید.

تنوع نه چندان بالا در شکل سازه

تعدادی از طرح‌ها را به علت پیچیدگی که دارند نمی‌توان به شکل یک کانکس تولید کرد زیرا در تقسیم آن به قطعات کوچک ‌تر مشکلاتی ایجاد می‌شود. علاوه بر این حمل و نقل قطعاتی که شکل نا معمولی دارند، در اکثر مواقع دشوار و چالش برانگیز است. از طرفی دیگر نیز تمامی گزینه‌ هایی که برای انتخاب موجود هستند، قبلا در کارخانه ساخته شده اند و عملا ما نقشی در طراحی اولیه آن ‌ها نداشته ‌ایم و نمی‌ توانیم سلیقه شخصی خود را بر روی آن‌ ها اعمال کنیم (البته این امکان با پرداخت هزینه بیشتر قابل انجام است). به همین علت با تنوع بالایی روبرو نیستید و گزینه‌ های زیادی را نیز پیش رو ندارید.

 کاهش قیمت هنگام فروش

افت قیمت کانکس‌ویلایی یکی دیگر از معایب کانکس ویلایی محسوب می‌شود. در حالی که فروش ویلاهای عادی و ساخته ‌شده با روش سنتی بسیار آسان‌ است، شما نمی‌توانید روی فروش کانکس ویلایی و بازگشت پول خود حساب چندانی باز کنید. قیمت کانکس ویلایی در برخی مواقع تا 40 درصد پایین‌تر از قیمت نو آن محاسبه می‌شود و این موضوع ممکن برای برخی از افراد خوشایند نباشد.

ابعاد کانکس‌ های ویلایی

کانکس ویلایی از نظر ابعاد محدودیتی ندارند و می‌توان این کانکس ‌ها را با ابعاد مختلف و سلیقه مشتری و اقلیم آب و هوایی که قرار است در آن قرار داده شود، تولید کرد. تنها مشکلی که وجود دارد بحث حمل و نقل و جابجایی است که این ابعاد را کمی محدود می‌کند زیرا کانکس‌ باید در ابعادی باشد که بتوان آن را از قبل در کارخانه ساخت و سپس به محل موردنظر انتقال داد. به همین دلیل کانکس ویلایی بزرگ‌تر از حد معمول را باید در اندازه‌ هایی قابل حمل و نقل ساخت و سپس به صورت چند تکه یا چند قلو به محل مورد نظر انتقال داد تا در آن ‌جا جوشکاری، نصب و مونتاژ گردد.

جابجایی کانکس ‌های ویلایی

کانکس‌ ویلایی با سازه ‌های سنتی متفاوت هستند. همانطور که در قسمت معایب کانکس ‌ویلایی به آن اشاره کردیم، برای استفاده از این کانکس‌ ها مجوزها و استاندارد های مشخصی تعیین شده است به طوری که ارتفاع کانکس از زیر شاسی تا بلندترین قسمت آن نباید بیش از 2.5 متر باشد. طبق این استاندارد کانکس ‌هایی که ابعادی بزرگ‌تر از این مقدار را داشته باشند، قابلیت اینکه از پیش ساخته شده و سپس به محل مورد نظر انتقال داده شوند را ندارند.

معایب عمومی کانکس

منظور از معایب عمومی کانکس نکاتی است که در تمام کاربری ها از جمله کانکس مسکونی ، فروشگاهی ، کانکس نگهبانی و کانکس اداری ممکن است وجود داشته باشد و نوع کاربری آن تاثیری بر کلیت موضوع نداشته. از اصلی ترین این موارد می توان به وجود محدودیت در ابعاد بزرگ برای جابجایی و حمل در جاده ها اشاره کرد که این موضوع تا حد خوبی از طریق ساخت چند تکه سازه حل شده اما در برخی موارد اجرای پلان هایی با اشکال غیر متعارف با محدودیت های حمل روبرو می شود. از دیگر مواردی که به حمل و محدودیت های آن وابسته است جداره های بزرگ شیشه ای است که ممکن بوده در حالت حمل دچار شکستگی و خطر آفرینی شوند. نکته بعدی که می توان جز معایب کانکس بشمار آورد اجرا اشکال خاص یا مصالحی خاص برای فرم کلی و نمای سازه بوده که ممکن است با روش های سنتی بنایی بتوان اجرا نمود اما به علت محدودیت نتوان آنها را با ساندویچ پانل و یا با کانکس اجرا نمود. یکی دیگر از مواردی که به عنوان معایب کانکس بصورت عمومی از آن یاد می شود کاهش قیمت آن در هنگام فروش مجدد به عنوان دست دوم است زیرا بطور روتین کانکس دست دوم دارای کاهش قیمت 30 درصدی نسبت به قیمت نو خواهد بود.

معایب کانکس ویلایی

معایب کانکس چوبی

کانکس چوبی و معایب آن را از این جهت بصورت جدا گانه آورده ایم که دارای ویژگی های منحصر بفرد و همچنین معایب منحصر بفردی است. استفاده از چوب به عنوان یک مصالح طبیعی در کن ار مزایا و زیبایی بی نهایت بالای آن دارای سه نکته یا امتیاز منفی بوده که جز معایب آن بشمار می رود. اول اینکه در کشور ایران که از نظر مساحت دارای پوشش جنگلی کمی نسبت به مساحت کل آن است قیمت چوب و تهیه آن باعث افزایش بسیار زیاد قیمت کانکس می گردد. نکته دوم مقاوم سازی چوب ها برای اینکه دچار فرسایش و پوسیدگی نشوند و همچنین حشرات به آنها نفوذ نکنند نیاز مند انجام مراحل و عملیات های مقاوم سازی بوده که آن نیز باعث بیشتر شدن قیمت کل خواهد شد و در نهایت نکته سوم و اصلی ترین معایب کانکس چوبی اشتعال پذیر بودن یا به عبارتی مقاومت بسیار پائین در برابر شعله آتش بوده که این جز اصلی ترین موارد در معایب این نوع سازه بشمار می رود.

معایب کانکس ویلایی

جمع‌ بندی و سخن آخر

کانکس‌ ویلایی نیز مانند دیگر سازه‌ های موجود دارای مزایا و معایبی و شرایط خاصی برای استفاده هستند. در این مقاله سعی کردیم تا این ویژگی ‌ها، شرایط و معایب کانکس ویلایی را مورد بررسی قرار دهیم و شما را کمی بیشتر با این کانکس ‌های کاربردی آشنا کنیم. بنابراین مواردی که ذکر شد را با دقت و حوصله از جنبه ‌های مختلف و بر اساس شرایط خاص خود بررسی کنید تا در نهایت به یک نتیجه مطلوب برسید و بهترین انتخاب را داشته باشید .

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *