کانکس میوه و تره بار

یکی دیگر از انواع کانکس ها، کانکس تره بار هستند . هدف از خرید کانکس تره بار برای فروش میوه و سبزیجات است .اصولا از این کانکس برای میادین میوه و تره بار و شهرک های سازمانی و یا محله های که دسترسی آنها به مراکز خرید دور است، استفاده می شود.

البته این کانکس از انواع کانکس فروشگاهی است . در سازمان میادین میوه و تره بار کشور جهت خدمات شهری و بهینه سازی در خصوص رفاه شهروندان عزیز از این طرح استفاده کرده تا شرایط رفاهی مکفی را در دسترس هموطنان عزیز قرار دهد. خرید کانکس تره بار به دلیل قیمت مناسب آن نسبت به اجاره و یا خرید مغازه میتواند باعث اشتغال زایی شود و بخشی از معضلات مثل بیکاری را حل کند. اصولا شهرداری هر منطقه برای نصب کانکس میوه و تره بار فضایی را تعیین می کند تا اگر میدان تره بار مرکزی آن منطقه دور است افراد به راحتی بتوانند. از محل نزدیک منزل خود میوه جات و سبزی جات خریداری کنند. طراحی این کانکس به صورت غرفه ای است تا جای زیادی درخیابان و پیاده رو اشغال نکند. کانکس ها به صورت سیار هستند قابلیت جابه جایی هم دارند . البته نوع ثابت هم دارند.

 

طراحی کانکس میوه و تره بار

در هنگام طراحی کانکس تره بار باید رفاه حال مشتریان در نظر گرفته شود . این کانکس ها باید جوری طراحی شوند که خریداران به راحتی بتوانند خرید خود را انجام دهند. از طرفی طراحی کانکس تره بار باید مطابق با نوع محصول ارائه شده انجام شود تا فروشنده به راحتی بتواند محصولات خود را بفروشد.

ابعاد طراحی شده برای کانکس تره بار کاملا باهم فرق دارد. و طبق مکتنی که مورد نیاز است ساخته میشود تا باتواند تمام امکانات مورد نیاز را رفع و تعداد زیادی محصول را به صورت بهینه در خود جای دهد.

با قفسه بندی مناسب ویترین پارتیشن بندی به جا فضایی کافی برای چیدمان اجناس فراهم کرد.همه این کارها با هزینه بسیار کمتری نسبت به فروشگاه های واقع در پاساژهای گران قیمت شهر قابل اجرا است.

همچنین از لحاظ ظاهری زیبا باید به کل فضای شهر تطابق داشته باشد.

کانکس ها نسبت به مکانی که در آن از کانکس استفاده میشود. ابعاد و طراحی قابل تغییر دارد و بسیار مقاوم در برابر بارش باران ،زلزله هستند و تمام مزایایی که انواع دیگر کانکس ها را دارند.

 

مشخصات کانکس میوه و تره بار

اصولاً کانکس میوه و تره بار می توان به دو شکل اجرا نمود، یا بصورت پیش ساخته که اصولاً از ساندوچ پانل است، یا بصورت کانکسی که موضوع مورد بحث ما کانکس می باشد.

شاسی کانکس میوه و تره بار از تیر آهن IPE نمره ۱۴ الی ۱۸ با توجه به متراژ می باشد. اصولاً چون میوه جات و سبزیجات محصولی هستند که زود فاسد می شود. باید دمای داخل کانکس متناسب با نوع محصول باشد که پیش نهاد ما از ساندیچ پانل با عایق پلی یورتان می باشد.

جهت زیبای بیرونی کانکس میوه و تره بار می توان از محصولاتی همچون سایدینگ و کامپوزیت آلومینومی استفاده کرد.

اسکلت از پروفیل های ۴۰×۴۰ و ۴۰×۸۰ سنگین کاملاً ضد زنگ می باشد و کف از سرامیک درجه یک استاندارد ایرانی با اجرای ملات ماسه و سیمان می باشد و یک کفشور جهت شستشو می باشد سیم کشی کاملاً روکار با کابلا های نمره ۴ سیستم روشنایی کال و سیستم تهویه و سرمایش و گرمایش از اسپلیت با مینایتوری جدا گانه و کلید و پریز های درجه یک.

درب و پنجره ها از UPVC درجه یک با یراق آلات استاندارد ایرانی.

خرید کانکس تره بار بیشتر مناسب استفاده سازمان شهرداری اشت تا بتواند توزیع محصولات و دسترسی مردم به مغازه های میوه و سبزیجات را تامین کند .

و همچنین میتوانید به راحتی آن را تغییر کار بری داده و محصولات دیگری را در آن به فروش رساند.

 

مزیت خرید کانکس تره بار

با قرار دادن هرچه بیشتر کانکس تره بار در قسمت های مختلف شهر و توزیع درست و آسان میوه و سبزیجات یاعث کنترل قیمت ها میشود و افراد زیادی میتوانند با استفاده از این محصولات غذای سالمتری بخورند و میزان سلامت جامعه را افزایش دهند. .

کانکس تره بار سازه ای پیش ساخته است که گاها برای ایجاد تره بار محلی در یک منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.این امر زمانی اتفاق می افتد که شهرداری منطقه فضایی را برای این منظور تعیین کرده و با توجه به دور از دسترس بودن یک میدان تره بار مرکزی به منطقه اقدام به احداث یک فضای فروشگاهی برای میوه جات و تره بار محلی می کند. ساخت این فضا معمولا بصورت غرفه ای بوده و به دلیل رفت و آمد های زیاد معمولا در محلی که جای پارک به تعداد کافی برای خودرو ها وجود داشته باشند اقدام به احداث آن می کنند. تا این تردد اختلالی در رفت و آمد خودرو های عبوری و ترافیک منطقه ایجاد نکند.

 

دیگر کاربردهای آن 

برخی موارد در میادین میوه و تره بار مرکزی که از حجره های بزرگی تشکیل شده و به نوعی محل پخش میوه جات به داخل شهر است. نیز مغازه های کوچکی برای خرده بار فروشی مورد نیاز است و با توجه به محدودیت انجام عملیات ساخت و ساز در این گونه محل ها معمولا از یک کانکس برای این منظور استفاده می شود. که بیشتر شبیه کانکس مغازه ای یا فروشگاه های ساده بوده و در کنار حجره های اصلی نصب می شود.این سازه ها معمولا نیازی به دکوراتیو یا لوکس بودن نداشته و صرفا به عنوان یک غرفه کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو سازه های ساده با بازشوی بزرگ که معمولا دارای کرکره است ، بخوبی جوابگوی این نیاز خواهد بود.

با خرید کانکس تره بار شما میتوانید با سرمایه اندک شما میتوانید کسب و کار خود را شروع کنید.

کانکس راسا با سابقه و تجربه فراوان در ساخت انواع کانکس نیز از جمله شرکت هایی است که می توانید به ان مراجعه کنید. البته انتخاب با شماست،قبل از انتخاب شرکت مربوطه نمونه کار و ظرافت و کیفیت پروژه های اجرا شده را از نزدیک ببینید بعد برای انتخاب تصمیم گیری کنید.

 

 

4.8/5 - (67 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *