کانکس مطبوعاتی یک نوع سازه پیش ساختـه است که برای فروش روزنامه ، مجلات ومحصولات فرهنگی ساختـه و تولید شـده است. این محصول در نقاط مختلفی از شهر به طور پراکنـده دیـده می شوند. با وجود پیش رفت تکنولوژی و فراگیر شـدن اینترنت ،سرعت اطلاع رسانی و اخبار دیگر مثل گذشته نیست و سرعت بیشتری پیدا کـرده. تعداد خوانندگان مجلات و روزنامه بسیار کاهش یافتـه.  اما باز هم هستند کسانی که طرفدار روزنامه و خوانـدن مجله باشند. کانکس مطبوعاتی راه بسیار آسان برای عرضه محصولات فرهنگی هستند.

با ما همراه باشید و در صورت نیاز به کمک و خرید کانکس در هر نوعی میتوانید با پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایید.

نوعی کانکس مطبوعاتی

ویژگی ها و مزایای کانکس مطبوعاتی

در این قسمت مهمترین خصوصیات و مزایای کانکس مطبوعاتی را ذکر می کنیم تا بتوانید راجب خرید کانکس مطبوعاتی تصمیم درستی بگیرید.

تنوع در طراحی و رنگ

برای ساخت و طراحی کانکس مطبوعاتی هیچ محدودیتی وجود ندارد و تمام ویژگی ها مثل رنگ و ابعاد میتواند طبق خواسته مشتریان باشد و تغییر کند.

درب های کشویی – تاشو

در طراحی درب های کانکس به صورت کشویی و تاشو است که باعث می شود چیدمان روزنامه ها مجلات و یا کتابها به صورت زیباتر و مرتب تر باشد تا مشتری بتواند راحت تر به هرآنچه مورد نیازش است را پیدا کند ودست رسی آسان تری داشته باشد وهم اینکه باعث صد معبر در پیاده رو و خیابان نمی شود.

وجود پیشخوان

معمولاً متصدیان کیوسک مطبوعاتی برای ارائه انواع روزنامـه، مجلات، نشریات، محصولات فرهنگـی در معابر و میادین، خیابان ها نیازمند پیشخوان خواهند بود و در نقشـه طراحی این نوع از کانکس پیش ساختـه، ایجاد پیشخوان یکی از ملزومات است که متخصص آن را برای مشتریان مهیا می‌سازند.

ما آماده‌ایم تا به شما کمک کنیم برای مشاره رایگان با ما تماس بگیرید

سیار بودن (پرتابل)

از مهمترین ویژگی کانکس مطبوعاتی این است که میتوانید در صورت نیاز به تغییر مکان جای آن را تغییر دهید و بـه هر مکانی که میخواهید منتقل کنید البتـه تمام مدل های کانکس مطبوعاتی قابل جابـه جایی نیست و میتوانـد ثابت هم باشد.

سیستم گرمایشی –  سرمایشی

وجود سیستم گرمایشـی و سرمایشی در کانکس مطبوعاتی افراد میتوانند در فصول مختلف سال در شرایط مختلف در آن بمانند و بـه کار خود ادامه دهند و محیطی امن و گرم و یا خنک در فصول گرم سال را به ارمـغان بیاورد.

مقاوم در برابر حوادث غیرمترقبه

کانکس ها مطابق با استانداردهایـی ساختـه میشوند و از متریال هایـی استفاده میشود که بتوانند در انواع شرایط آب و هوایی و رخداد های طبیعـی مثل بارش شدید حتی سیل،زلزله ، آتش سوزی مقاومت کند و بسیار با کیفیت ساختـه میشوند.

وجود کپسول آتش نشانی

همواره می‌توان در طراحی فضای داخلی کیوسک مطبوعاتی به گونـه‌ای عمل نمود که بخش کوچکی را برای جانمایی کپسول آتش نشان در نظر گرفـت تا در صورت بروز هر نوع حادثـه‌ای بـه آسانی آن را اطفاء حریق کرد. هر چند، هر مصالحـی که شکل دهنـده بدنـه اصلی کانکس مطبوعاتی می‌باشد بـه عبارتی عایق حرارتـی هستند و بـه این راحتـی ها باعث آتش گرفتن سازه پیش ساخته مطبوعاتی نمی‌گردند.

قفسه بندی دکه روزنامه فروشی

کانکس مطبوعاتی را می‌توان با استفاده از ابزارها و قفسـه‌ها با ترتیب خاصی  قفسـه بندی نمود و فضای مرتب و منظمـی را در محیط داخل و بیرون سازه پیش ساختـه مطبوعاتی ایجاد نمود، تا استفاده کنندگان به راحتی بتوانند روزنامه، کتاب، محصولات فرهنگی خود را از نزدیک مشاهده و نسبت به خرید آنها  اقدام نمایند.

چند کاره بودن

یکی از محاسـن کانکس مطبوعاتی آن است که در محدوده خاصـی  به عرضه روزنامه، نشریات و سایر محصولات فرهنگی مختلف پرداخته شود. بدین ترتیب همانطور که قبلاً هم بدان اشاره شد در کنار آن می‌توانید اقدام به فروش تنقلات، خوراکـی ها و سایر نیازهای روزانـه مثل شارژ گوشی های همراه،  انواع نوشیدنـی ها خنک و … بپردازید.

از سویی در بسیاری نمایشگاه های فرهنگی – هنری که در کشور برگزار می‌شود می‌توان به منظور اهداف گوناگون از این کیوسک مطبوعاتی در بخش های مختلف نمایشگاه از جمله به منظور اطلاع رسانی تا عرضه محصولات مرتبط با نمایشگاه به عموم بازدید کنندگان اقدام نمود.

کانکس مطبوعاتی که مردم تو سف برای خریدنن

انواع و مدل های متنوع کانکس های مطبوعاتی

این کانکس پیش ساختـه را نسبت به مصالحـی که در آن استفاده می‌شود به کانکس مطبوعاتی معمولی، کامپوزیتی و… تقسیم نمودیم که دراین قسمت به شرح بیشتری از این نوع کانکس ها پرداختـه ایم.

کانکس مطبوعاتی معمولی (ساده)

بیشتر اوقات در تولید این مدل از کانکس مطبوعاتی، همان روشی که در ساخت کیوسک های روزنامه فروشی استفاده می‌شود برای آن در پیش گرفته می‌شود. دلیل مهمی که سبب شده این مدل از کیوسک مطبوعاتی تا کنون منسوخ نشود و به عبارتی از رده خارج نشود، استفاده از مصالح ارزان در ساخت آن می‌باشد.

بدنه اصلی این سازه پیش ساخته مطبوعاتی از نوع ورق های گالوانیزه می‌باشد، که اجزای آن توسط پرچ و پیچ به هم متصل می‌یابند. در ادامه خالی از لطف نخواهد بود اگر قدری در باب مشخصات فنی این نوع از دکه مطبوعاتی با شما سخن به میان آوریم. در همین ابتدا بهتر است بدانید شاسی این مدل از کیوسک مطبوعاتی به صورت تیرآهن نمره ۱۴ تا ۱۸ می‌باشد که آن هم به دو شکل دروکلاف و اسکی در بازار موجود می‌باشد. البته بسته به نظر کارشناسان و هدفی که دارید می‌توانید یکی از این دو تیرآهن را برای کانکس مطبوعاتی خود برگزینید.

کانکس مطبوعاتی کامپوزیت

در همان آغاز بیان مشخصات این نوع از کیوسک مطبوعاتی بهتر است بدانید دلیل آن که این کانکس مطبوعاتی، با نام کامپوزیت در همه جا شناخته شده است، این هم به دلیل نمای کامپوزیتی آلومینیومی است که در نمای بیرونی  آن استفاده شده است. این نوع از دکه روزنامه فروشی مدرن و مجلل تر از نوع کانکس ساده است.

پنجره ها در این سازه  از نوع دوجداره upvc  است. در بیان مشخصات فنی اینگونـه از کیوسک مطبوعاتـی می‌توان گفت، در نمونـه هایی که تا به حال در مرکز ما به مرحله اجرا درآمده است به صورتـی که در ادامـه برایتان گفتـه می‌شود، مطلع باشید که اسکلت این سازه پیش ساخته از نوع پروفیل آهنـی در ضخامت ۲ میلی متری در نظر گرفتـه می‌شود و برای شاسی آن هم متخصصین و کارشناسان ذیربط از تیرآهن نمره ۱۸ سنگینـی بکار می‌برند که به شکل دور کلاف می‌باشد.

 در اثر تغییرات دمایی به هیچ وجه در شکل و رنگ آن  تغییر و دگرگونی مشاهده نمی‌گردد. پس از گذر مرحله بررسی دیوارها، حال به کف کانکس مطبوعاتی کامپوزیتی می‌رسیم. از اینرو کف را به منظور قابل شستشو بودن ابتدا بستر آن را با تخته های ضد آب می‌پوشانند و در ادامه از کفپوش (پارکت) طرح دار برای فرش کردن زمین استفاده می‌کنند.

به منظور اضافه کردن بخش تأسیسات برق به این نوع از کیوسک مطبوعاتی می‌توان از فیوزهای مینیاتوری به همراه کلید و پریز و ادوات روشنایی در دکه مطبوعاتی استفاده کرد. البته در آیتم سیم کشی کیوسک روزنامه فروشی بخشی به صورت روکار است و بخش دیگری هم به شکل داکت می‌باشد.

از طرفی، مدل کانکس مطبوعاتی کامپوزیت، صفحات کامپوزیت موجود که نمای بیرونی و بدنه کیوسک روزنامه فروشی را دربرمی‌گیرد رنگ بندی مختلفی دارد، من جمله کامپوزیتی که بیشترین استفاده را دارد می‌توان به کامپوزیت با زمینه هایی چون  فلزی، پلیمری، سرامیکی اشاره نمود.

در کنار این مدل کانکس مطبوعاتی می‌توان به صورت شیشه‌ای و حتی فایبرگلاس آن را هم در صورت درخواست شما بنا نمود.

کانکس مطبوعاتی فایبرگلاس

بدنه بیرونی این نوع از کیوسک مطبوعاتی همانطور که از نام آن قابل حدس است از جنس فایبر گلاس می‌باشد. در حین بررسی جنس بدنه داخلی  این نوع از دکه مطبوعاتی می‌توان گفت که، آن قسمت هم از نوع فایبرگلاس می‌باشد. این متریالها از عایقی ترکیبی از پلاستوفوم و پشم شیشه تشکیل یافته است. قسمت کف کانکس روزنامه فروشی به مانند انواع مختلف کانکس پیش ساخته از متریال ها و مصالحی ایجاد می‌گردد که به راحتی می‌توان کیوسک مطبوعاتی مورد نظر را شستشو داد.

کانکس مطبوعاتی نوع فایبرگلاس به شکلی است که دربرگیرنده تأسیسات برقی همچون کلید و پریز، فیوز مینیاتوری، سیم کشی، ادوات روشنایی و… می‌باشد. این مدل از کیوسک مطبوعاتی دارای درب و پنجره های نوع آلومینومی‌ می‌باشد، که به منظور امنیت بیشتر می‌توانند دارای حفاظ باشند.

از سویی، دور تا دور  این کانکس مطبوعاتی از شیشه سکوریتی در برگرفته شده است. مورد آخر آن که، این کیوسک مطبوعاتی هم دارای پیشخوان ریلی ، کرکره برقی است و بر حسب خواسته مشتری می‌توان برای آن سایبان و …  هم در نظر گرفت.

کانکس مطبوعاتی و روزنامه

قیمت کانکس مطبوعاتی

در بیان قیمت کانکس مطبوعاتی می‌توان گفت، از آنجایی که این سازه پیش ساخته هم به مانند سایر کانکس ها در برآورد هزینه‌ها ابعاد، نوع کاربری و نیز متریال هایی که در ساخت آن به کار رفته نقش بسزایی را ایفا می‌کنند. لذا در صورتی که به طور مثال :

  • کانکس مطبوعاتی از جنس پانل ساندویچی باشد
  • کف از نوع تخته‌ای آب بندی است که با توجه به موادی که در ساخت آن بکار رفته دارای خاصیت ضد آب است.
  • کف پوش از نوع طرح پارکت می‌تواند بر روی کف آن فرش شود.
  • دیوارپوش از نوع PVC
  • پنجره هایی از جنس آلومینیوم به همراه حفاظ،
  • میان ورق های پانل ساندویچی حاوی عایق حرارتی – صوتی- از نوع پلاستوفوم
  • سقفی از جنس صفحات ساندویچ پانل با مشخصه آبندی، کولر یا اسپلیت برای داخل سازه مورد نظر

 و باقی تجهیزات و تأسیسات در قیمت نهایی بی تأثیر نخواهد بود.

خوبی کانکس مدل پانل ساندویچی در ساخت انواع کانکس پیش ساخته از جمله، دکه مطبوعاتی آن است. برای هر نوع آب و هوایی سازگاری دارد. در کنار این ویژگی با توجه به قیمت پایین آن در مقایسه با سایر کانکس ها همچون کامپوزیت، فایبر گلاس می‌تواند به صرف تر باشد.

البته کسانی هم که با توجه به هدفی که در طراحی- ساخت کانکس مطبوعاتی دارند و به دنبال کانکس شکیل تر و مجلل تر هستند. می‌توانند از کیوسک مطبوعاتی کامپوزیتی و … استفاده نمایند. از آنجایی که ابعاد هر چه بزرگتر باشد، طبیعتاً در قیمت گذاری آن اثر خواهد گذاشت. در کنار ابعاد مورد بعدی که بسیار در تعیین قیمت همـه سازهـا از جملـه کانکس مطبوعاتـی کامپوزیتـی تعیین کنند است. متریال ها و مصالحی است که در ساخت این سازه پیش ساختـه به کار رفتـه شده است.

تامین برق مورد نیاز این سازه به چه گونه است و از کجا باید اقدام نمود؟

شما به راحتی با داشتن مجوز نصب کانکس مطبوعاتی به اداره برق رفته و بعد از برسی مدارک. کارشناس در محل شما حاظر و یک انشعاب برق به همراه یک کنتور تک فاز با برق 220 ولت به شما خواهند داد. مگر اینکه محدوده کاری شما خارج از شهر و در فضایی باشد که کابل برق وجود نداشته. که در چنین فضایی نیز فروش مطبوعات محتمل بنظر می رسد.

آیا برای قرار گیری کانکس مطبوعاتی نیاز به زیرسازی وجود دارد ؟

معمولا بهتر است یک کرسی چینی در حدود 30 سانتیمتر ارتفاع از کف برای این کار در نظر بگیریم تا سطح کف کانکس مطبوعاتی کمی بالاتر از سطح خیابان یا پیاده رو باشد. این کار باعث می شود در مواقع بارش شدید باران که سطح آب روان بالا می آید به سازه ، روزنامه ها و مجلات ما آسیبی وارد نشود.

لطفا امتیاز دهید page

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *