کانکس، به‌طورکلی نوعی سکونت‌گاه و سازه‌ای آماده است که برای استفاده مردم در شرایط مختلف ساخته شده است. کانکس‌ها، به‌راحتی جابه‌جا می‌شوند و پس از رفع نیاز خود می‌توانید آنها را به‌عنوان کانکس دست دوم به کسانی که به آن نیاز دارند، اهدا کنید یا بفروشید. یکی از انواع کاربرد این سازه‌ها، اسکان افراد آسیب‌دیده از بلایای طبیعی است؛ اما با گذر زمان و پیشرفت علم، انواع مختلفی از کانکس ساخته شده است که برای استفاده در موقعیت‌های گوناگون مثل فروش محصولات، برگزاری کلاس‌های آموزشی، نگهبانی، مسکونی و… مناسب هستند. در ادامه چند نوع از انواع کانکس را معرفی می‌کنیم و سایر جزئیات مربوط به آنها را نیز برای شما شرح می‌دهیم.

کانکس مسکونی دست دوم

انواع کانکس دست دوم

همان‌طور که گفتیم کاربرد اولیه و اصلی کانکس‌ها، سکونت افراد آسیب‌دیده از بلایای طبیعی بوده است؛ اما با مرور زمان شکل کانکس‌ها تغییر کرده و حتی برای مواردی غیر از کاربرد اولیه نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند. به‌هرحال مهندسی که کانکس را طراحی می‌کند و آن را می‌سازد، از ایده‌های زیادی می‌تواند استفاده کند و برای موقعیت‌های گوناگون کانکس بسازد. در ادامه مهم‌ترین کاربردهای کانکس را برای شما توضیح می‌دهیم.

کانکس مسکونی دست دوم

اولین کانکس‌هایی که برای استفاده مسکونی ساخته شدند، بیشتر برای مناطق و افرادی ارسال می‌شدند که خانه خود را ازدست‌ داده بودند. اگر به یاد داشته باشید در سال ۹۶ که کرمانشاه و شهرهای اطراف آن درگیر زلزله شدند، افراد زیادی خانه و کاشانه خود را از دست دادند. در آن زمان خیرین و سازمان‌های مربوطه تلاش کردند با کمک مردم، برای این افراد کانکس تهیه کنند. این کانکس‌ها بیشتر از نوع کانکس مسکونی بودند و برای سرپناه مردم تا زمان ساخته‌شدن خانه‌هایشان اهدا شد.

درست است که این کانکس‌ها، سرپناهی موقت برای مردم هستند؛ اما مهندسان با خلاقیت تلاش کرده‌اند، از نظر شکل طراحی، اندازه و رنگ کانکس‌ها محصولات متنوعی تولید کنند. کانکس دست دوم نیز تفاوت زیادی با کانکس‌های نو ندارند و بزرگ‌ترین تفاوت آن‌ها در قیمت است.

کانکس نگهبانی دست دوم

این نوع کانکس برای محافظت از مکان‌ها و البته ثبت و کنترل ساعت وارد و خارج‌شدن افراد استفاده می‌شود. کانکس نگهبانی، معمولاً برای نگهبان‌های باغ‌ها، بیمارستان‌ها، مجتمع‌ها و سایر مکان‌های این چنینی استفاده می‌شوند و طوری طراحی شده‌اند که در سه ضلع کانکس پنجره‌های بزرگی داشته باشیم. با این پنجره‌ها، نگهبان می‌تواند دید کاملی به اطراف داشته باشد و بدون آزار دیدن در سرما و گرما، به‌خوبی کار خود را انجام دهد.

کانکس‌های نگهبانی نیز مانند کانکس‌های مسکونی تنوع زیادی در رنگ و طرح دارند. ممکن است تصور کنید کانکس‌های نگهبانی در ابعاد کوچک تولید می‌شوند؛ اما این گونه نیست. ابعاد متنوعی برای ساخت کانکس‌های نگهبانی در نظر گرفته می‌شود تا بتوان چندین نگهبان را در آن اسکان داد.

کانکس نگهبانی دست دوم

کانکس کارگری دست دوم

کانکس‌های کارگری در پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شوند تا کارگران بتوانند ساعاتی را در آن به استراحت بپردازند. حتی ممکن است جمعی از کارگران پروژه شبانه‌روزی در آنجا حضور داشته باشند. وجود این کانکس برای زندگی این دسته از کارگران ضروری است. البته برای برگزاری جلسات کارفرما و… نیز این کانکس مفید است.

ممکن است بعضی کارفرمایان برای کارگران خود ساختمان کوچکی احداث کنند؛ اما استفاده از کانکس ازاین‌جهت بهتر است که پس از اتمام کار می‌توانید آن را جابه‌جا کرده و برای پروژه‌های بعدی نیز از آن استفاده کنید. با این کار صرفه‌جویی خوبی در هزینه‌های کارفرما صورت می‌گیرد. برای صرفه‌جویی بیشتر می‌توان به‌جای خرید کانکس نو به خرید کانکس دست دوم روی آورد.

کانکس ویلایی دست دوم

استفاده از کانکس ویلایی، بهترین انتخاب برای ساخت یک ویلا با کمترین هزینه ممکن است. در این کانکس‌ها می‌توان انواع امکانات موردنظر خود را داشته داشت و یک ویلا کامل ساخت. اخیراً استفاده از این نوع کانکس خصوصاً در کشورهای اروپائی طرفداران زیادی پیدا کرده است. ابعاد متنوع این نوع کانکس نیز کمک می‌کند همه افراد با سلیقه‌های مختلف بتوانند ویلای مدنظر خود را خریداری کنند. قیمت کانکس دست دوم از نوع ویلایی به‌طورکلی کمی گران‌تر از سایر کانکس‌هاست؛ چون امکانات بیشتری دارند. باتوجه‌به شرایط محل قرارگیری، طول عمر این نوع کانکس متفاوت می‌شود؛ اما معمولاً این مدت بین ۲۵ تا ۳۰ سال است.

کانکس سرویس بهداشتی دست دوم

کانکس سرویس بهداشتی به‌صورت توالت تکی، حمام تکی و توالت و حمام مشترک ساخته می‌شود. این کانکس‌ها بیشتر برای پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شوند. در واقع کارگران و دست‌اندرکاران پروژه‌های ساختمانی معمولاً زمان زیادی از روز را کار می‌کنند و حتی به‌صورت شبانه‌روزی در محل پروژه حضور دارند. چنین افرادی به سرویس بهداشتی نیاز دارند که کارفرما بر اساس نیاز افراد خود یک نوع از این کانکس را تهیه می‌کند. به جز دسته‌بندی خاصی که در ابتدای این بخش گفتیم، دسته‌بندی‌های دیگری نیز برای این نوع کانکس وجود دارد که تأثیر زیادی بر قیمت تمام شده آن می‌گذارد.

کانکس سرویس بهداشتی دست دوم

مشخصات فنی کانکس دست دوم

هر شرکتی که در زمینه تولید کانکس فعالیت دارد، استانداردها و نکات خاص خود را رعایت می‌کند. به همین دلیل نمی‌توانیم به‌طورکلی یک‌سری مشخصات فنی یکسان و ثابت برای همه انواع کانکس‌ها اعم از نو یا دست دوم بودن آنها اعلام کنیم. بااین‌حال می‌توانیم بگوئیم تمامی شرکت‌های ایرانی تولید کانکس در تلاش‌اند تمامی استانداردهای جهانی برای تولید کانکس را رعایت کنند. اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید با کارشناسان کانس راسا تماس بگیرید تا نکات مهمی در این زمینه ارائه دهند.

قیمت کانکس دست دوم

عوامل زیادی در قیمت نهایی کانکس‌ها مؤثرند. جنس مواد اولیه مورداستفاده برای تولید کانکس، ابزارهای مورداستفاده، لوازم موردنیاز داخلی کانکس‌ها، لوازم جانبی آنها، سال تولید، شرایط نگهداری، آب‌وهوای منطقه و… از جمله مؤثرترین مسائل در قیمت نهایی کانکس هستند. البته نو یا دست دوم بودن کانکس نیز در قیمت نهایی آن مؤثر است. به‌هرحال کانکس نو قیمت بیشتری دارد و کانکس دست دوم کمی کهنه‌تر شده و قیمت کمتری خواهد داشت.

خرید کانکس دست دوم

 این روزها مردم اکثر خریدهای خود را از طریق اینترنت و به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند. خرید کانکس دست دوم نیز هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر شده است. در خرید حضوری که شما به خریدار مراجعه می‌کنید و پس از بررسی محصول آن را خریداری می‌کنید؛ اما در خرید آنلاین نیز بهتر است قبل از معامله نهایی حداقل یکبار کانکس موردنظر را بررسی کنید. می‌توانید برای هنگام بررسی کانکس، یک کارشناس را نیز همراه خود داشته باشید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

 اگر هم تمایلی به مشورت‌گرفتن از کارشناس ندارید حتماً خودتان تمامی جزئیات کانکس را بررسی کنید. البته هزینه جابه‌جایی آن را هم در نظر بگیرید. برای جابه‌جایی کانکس‌ها حتماً باید از یک ماشین باری یا جرثقیل کمک بگیرید. گاهی هزینه این جابه‌جایی به‌گونه‌ای است که اگر کانکسی نو خریده بودید کمتر ضرر می‌کردید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تمامی جزئیات کانکس و جابه‌جایی آن را بررسی کنید و پس از آن تصمیم نهایی خود را بگیرید. ضمن اینکه می‌توانید به سایت کانکس راسا مراجعه کنید و از مشاوره کارشناسان مجموعه استفاده کنید. قطعا در تصمیم‌گیری درست شما موثر خواهد بود.

خرید کانکس دست دوم

زمانی که در اثر یک بلای طبیعی مردم خانه‌های خود را از دست می‌دهند، مردم شهرهای دیگر و دولت تلاش می‌کنند آسیب‌های آنان را جبران کنند. باتوجه‌به زمان‌بر بودن ساخت ساختمان، استفاده از کانکس برای اسکان موقت مردم بهترین انتخاب است. االبته این همه ماجرای کانکس‌ها نیست،؛ بلکه سازه‌هایی هستند که با گذشت زمان برای کاربری متنوع استفاده می‌شوند و به‌صورت پیش‌سازه تولید می‌شوند.

لطفا امتیاز دهید page

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *