یکی از سرویس‌های بهداشتی که در مکان‌های عمومی بسیار زیاد مشاهده کرده‌اید، سرویس‌های بهداشتی عمومی است که به صورت کانکس است. در بسیاری از مکان‌ها چون پارک‌ها، ایستگاه‌ها و مواردی دیگر از این دست مورد استفاده قرار می‌گیرند‌. به همین علت در این مقاله در کنار شما همراهان گرانقدر می‌خواهیم به بررسی کانکس سرویس بهداشتی بپردازیم و از ویژگی‌های آن‌ها صحبت کنیم.

کانکس سرویس بهداشتی چیست؟

کانکس سرویس بهداشتی، یک سازه ساختمانی موقت است که برای ارائه خدمات بهداشتی در محل‌های مختلف به کار می‌رود. امکانات Toilet cabin، به دلیل نوع کاربری آن، بسیار حائز اهمیت و حیاتی است. فضای داخلی کانکس سرویس بهداشتی، باید به گونه‌ای باشد که کاربران خدمات بهداشتی را با راحتی و آسایش انجام دهند. این فضا باید دارای امکاناتی مانند تهویه مطبوع باشد. سیستم تهویه هوا، یکی از امکانات مهم Toilet cabin است. دستگاه آب و فاضلاب، برای فراهم کردن امکانات بهداشتی در کانـکس سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.
دستشویی، یکی از تجهیزات اصلی کانکس سرویس بهداشتی است. روشویی یا سینک، برای شستشوی دست‌ها و صورت، آینه بزرگ و بدون انحراف، دستمال کاغذی، خشک‌کن دست و مواردی دیگر از این دست از امکانات Toilet cabin است.

نمایی از کانکس سرویس بهداشتی

ویژگی های یک کانکس سرویس بهداشتی

کانـکس سرویس بهداشتی به دلیل قابلیت حمل و نقل آسان و سرعت بالای نصب و راه‌اندازی، در بسیاری از موقعیت‌ها قابلیت استفاده دارد.
Toilet cabin باید دارای اندازه و طراحی مناسبی باشد
سیستم تهویه هوا یکی از ویژگی‌های مهم کانـکس سرویس بهداشتی است که به آن اشاره کردیم. سیستم آب و فاضلاب مانند تجهیزاتی چون مخزن آب، دستگاه تصفیه آب و پمپ آب نیز از دیگر ویژگی‌های لازم در Toilet cabin است. کانـکس سرویس بهداشتی باید دارای سیستم برق و نورپردازی مناسب باشد. باید دارای درب و پنجره‌های مناسبی باشد.

  • دارا بودن قابلیت جابه جایی و انتقال در کانکس سرویس بهداشتی

یکی از ویژ‌گی‌های این کانکس‌ها، با توجه به ساختار سبک و قابل حملی که دارند؛ قابلیت جابجایی آن‌ها است. برخی از آن‌ها توسط تجهیزات و کامیون‌ها و برخی دیگر توسط چرخ‌هایی که دارند به راحتی جا به جا می‌شوند.

ما آماده‌ایم تا به شما کمک کنیم برای مشاره رایگان با ما تماس بگیرید

  • سرعت بالا در زمان ساخت آن

کانکس سرویس بهداشتی در زمان کوتاهی قابلیت ساخت و تحویل به مشتری را دارد. این ویژگی نیز در امر ساخت آن بسیار حائز اهمیت است.

  • نوع اتصالات به کار برده در ساخت آن

کانـکس سرویس بهداشتی در بسیاری از موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود. نوع اتصالات به کار رفته در ساخت آن بسیار مهم است.
اتصالات جوشی در ساخت Toilet cabin بسیار مهم هستند. این نوع اتصالات به کمک جوشکاری و به وسیله جوشکاران ماهر انجام می‌شوند. بسیار مقاوم در برابر رطوبت و خوردگی هستند.
اتصالات پیچی نیز در ساخت کانـکس سرویس بهداشتی به کار می‌روند. این نوع اتصالات با استفاده از پیچ و مهره‌ها به دیواره‌ها و سایر بخش‌های کانکس متصل می‌شوند. اتصالات برقی برای اتصال سیم‌های برقی به یکدیگر و ایجاد ارتباط بین تجهیزات مختلف کانکس استفاده می‌شوند.
اتصالات درب نیز در ساخت Toilet cabin برای اتصال درب‌های کانکس به بدنه استفاده می‌شوند. این اتصالات باید قوی و پایدار باشند تا درب‌ها به درستی بسته شود.

نمای بالای کانکس سرویس بهداشتی

  • داشتن ابعاد مختلف

کانکس سرویس بهداشتی، ابعاد مختلفی دارد.  ابعاد طولی Toilet cabin می‌تواند متفاوت باشد و بیشترین ابعاد طولی آن به 12 متر نیز ممکن است برسد. عرض کانکس سرویس بهداشتی نیز بسیار مهم است و تا ۳ متر نیز می‌رسد. بیشترین ابعاد ارتفاعی Toilet cabin نیز بین 2.5 تا 3.5 متر است. در ابعاد کانکس باید حتما اندازه درب و پنجره‌ها نیز بررسی شده و در نظر گرفته شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که سازه شما به چه نحو باید قرار بگیرد و تجهیزات داخل آن با چه چینشی باید نصب شوند‌‌. تعداد سرویس‌های بهداشتی و نوع سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، روشویی‌ها و مواردی دیگر از این دست نیز در تعیین ابعاد موثر است.

  • مقاوم بودن در برابر رطوبت

کانکس سرویس بهداشتی به دلیل موقعیت خاصی که در محیط دارد باید مقاوم به رطوبت باشد.
جنس و مواد ساخت Toilet cabin می‌تواند بسیار مهم باشد و باید از موادی با کیفیت و مقاوم استفاده شود. استفاده از عایق‌های مناسب در کانکس سرویس بهداشتی، به جلوگیری از نفوذ رطوبت کمک می‌کند.
نصب سیستم‌های تهویه در Toilet cabin، به حفظ دمای داخلی مناسب و تخلیه رطوبت کمک می‌کند.

  • داشتن سیستم عامل اعلام حریق

در صورت وقوع حریق در کانکس سرویس بهداشتی، سیستم اعلام حریق می‌تواند به سرعت هشدار دهنده‌ این موضوع بوده و باعث افزایش ایمنی شود. از سوی دیگر می‌تواند به کاهش خسارت‌ها کمک کند.
داشتن سیستم اعلام حریق در Toilet cabin، به رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی نیز کمک می‌کند. در کل به عنوان یک مکان عمومی برای جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی کانکس باید دارای سیستم اعلام و اطفا حریق باشد.

نوعی کانکس سرویس بهداشتی

قیمت کانکس سرویس بهداشتی

قیمت کانکس سرویس بهداشتی بسیار متغیر است و بسته به عوامل مختلفی دارد که در این بخش از مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت هر نوع کانکسی از جمله کانـکس سرویس بهداشتی، ابعاد آن است. بدیهی است که کانکس‌های بزرگتر با ابعاد بیشتر، قیمت بالاتری دارند. نوع و کیفیت تجهیزات موجود در کانکس سرویس بهداشتی نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. یک شیر چشمی گران‌تر از یک شیر پدالی است که در کانکس نصب می‌شود. کانکس‌های ساخته شده با مواد با کیفیت بالا و توسط تیم‌های حرفه‌ای ساخته شده، قیمت بالاتری دارند. اتصالات جوشی که بسیار قوی و پایدار هستند و به آن‌ها نیز اشاره داشتیم، هزینه بالاتری نسبت به اتصالات پیچی دارند. اگر شما نیاز دارید که کانکس در کمترین زمان ممکن تحویل شود ممکن است یک هزینه‌ای بابت این فوریت پرداخت کنید.
میانگین حدودی قیمت کانـکس سرویس بهداشتی در بازار، بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان می‌تواند متغیر باشد.

نکات خرید کانکس سرویس بهداشتی

کانـکس سرویس بهداشتی، برای استفاده در محل‌هایی که امکان ساخت سرویس بهداشتی دائمی وجود ندارد، به کار می‌رود. به همین دلیل خرید این محصول باید به درستی انجام شود.
قبل از خرید کانکس سرویس بهداشتی، باید به دقت نیاز و هدف خود را بررسی و تعیین کنید. بسته به جایی که دارید، باید ابعاد کانکس را در نظر بگیرید.
حین سفارش دقت کنید که در ساخت کانکس سرویس بهداشتب باید از موادی استفاده شود که در برابر شرایط آب و هوایی و رطوبت مقاوم باشند. اطمینان حاصل کنید که کانکس به‌راحتی در محل موردنظر قرار می‌گیرد و نصب می‌شود. باید از شرکتی که کانکس را می‌سازد، اطمینان حاصل کنید که معتبر است و خدمات خوبی پس از فروش به شما ارائه می‌کند.
به طور کلی انتخاب کانکس مناسب و با کیفیت، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نیاز به دقت و توجه دارد. سعی نکنید که فقط یک خرید ارزان قیمت داشته باشید چون هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن کانکس سرویس بهداشتی شما را آزار خواهد داد.

سخن پایانی

کانکس سرویس بهداشتی یک محصول پرکاربرد است که در جاهایی که نمی‌توان یک سرویس دائمی ساخت استفاده می‌شود‌. در جاده‌ها، پارک‌ها و موارد پر رفت و آمد این چنینی این سازه را بسیار مشاهده کرده‌اید‌. به همین علت باید در خرید آن نهایت دقت به کار برود تا بهترین محصول خریداری شود. اگر قصد خرید یک Toilet cabin با تجهیزات مختلف را دارید، می‌توانید جهت مشاوره راجع به مدل‌های مختلف آن، شرایط ساخت و نصب با متخصصان ما در این زمینه ارتباط برقرار کنید و مشورت‌های لازم را بگیرید تا یک خرید مطمئن و خوب داشته باشید. همچنین شما میتوانید برای خرید انواع کانکس و کانکس ویلایی میتوانید با مشاورین ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

منبع

لطفا امتیاز دهید page

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *