کانکس فارم ماینینگ همان کابین های سرور تخصصی می باشند که برای جانشین لوازمات و سخت افزار های کامپیوتری استفاده می شوند. البته ساختار کانکس فارم ماینینگ به این گونه است که این کانکس از ضوابط ها و معیار های خاصی پیروی می کنند شرکت کانکس راسا با ساخت و سازی این نوع از کانکس های فارم ماینینگ پیشرفت در صنعت کانکس سازان می باشند. کانکس های فارم ماینینگ در اروپا یا آمریکا به کابین های سرد سرور هم معروف می باشند.

کانکس یا کابین های سرور برای نگه داری فارم ماینینگ های تخصصی نگهداری می شود که شرکت صنعتی کانکس راسا از مواد طبیعی درجه یکی استفاده شده و مطابق نیاز مشتری ها سایز های آن ها را مشخص می کند. این نوع از کانکس که به معنای معدن کاری کشاورزی است شرکت کانکس راسا اغلب از جنس ساندویچ درگاه های مقاوم و با کلفتی های استاندارد کانکس سرور و در بعضی موقع ها به سفارش مشتری ساندویچ درگاه های ماموتی استفاده می شود.

این کانکس ها لازم بر این است که از لحاظ نفوذ گرد و غبار کاملاً باز دارنده باشند و هیچ گونه راه ورودی به این کانکس ها وجود نداشته باشند چون ابزارات داخل کانکس های فارم ماینینگ باید فاقد از هرگونه گرد و غبار باشند. این گونه کانکس ها حتماً باید از لحاظ سرمایشی قدرت بسیار بالایی داشته باشند چون ساحت نگهداری ماینینگ به علت جریان برق و نیروی فشار زیاد برق حرارت گرمای بسیاری تولید می کنند که سرمای این کابین یا کانکس ها می تواند آن ها رو به صورت اتوماتیک خنک کنند و از هرگونه آتش سوزی و فشار سوختگی دستگاه رها شوند.

یکی دیگه از فرآورده های شرکت کانکس راسا کانتینر های مخصوص فارم ماینینگ می باشد که بسته به تعداد ماینینگ ها کانتینر فولادی مورد نیاز را آماده می کند. قاعدتاً کانتینر های ساخته شده برای ماینینگ در ابعاد های 20 فوت می باشند که مقدار زیادی سرور یا ماینینگ موجود می باشد.

نوعی کانکس فارم ماینینگ

مشخصات فنی کانکس ماینینگ

این گونه از کانکس ها با ظرافت های دگرگون با توجه به توصیه ها و درخواست های مشتریان از تعداد 20 عدد به بالا و در برخی مواقع به درخواست مشتری برای 200 الی 400 عدد ماینینگ ساخته می شود.

سیستم بادآوری و خنک سازی کانکس ماینینگ بسیار رایج بوده و باید فیلتراسیون لازم برای این کابین های مد نظر گرفته شود. سیستم بادآوری کانکس ماینینگ باید بتواند همه حرارت گرمایی تشکیل شده به واسطه دستگاه ها رو از کابین ها یا کانکس ها خارج کند و به جای آن ایجاد سرما کند. معمولاً در این کانکس ها از فن های بسیار مقتدری استفاده می شوند که بسته به تعداد و اندازه کانکس دارند که از فن های شش پر ، هشت پر و غیره استفاده می شود. فیلتر های استفاده شده به تعداد فن ها حداقل 15 الی 20 فیلتر جی4 یا جی5 و غیره و یک یا دو دیواره درپوش شده از جنس فیلتر مکنده در کانکس فارم ماینینگ کانکس راسا استفاده می شود.

سیستم عامل برق کشی کانکس مایننیگ به دلیل این که اغلب این ماینینگ ها دست کم 2 آمپر برق نیاز دارند و باید تابلو هایی که در این گونه کانکس ها در نظر گرفته می شوند از کلید های خودکار  و دستگاه تنظیم حرارت ایمن حرارتی داشته باشند که قابلیت وصل شدن برق 3 فاز را داشته باشند تا دست کم از دو فاز آن ها برای این ماینینگ ها استفاده کرد. و با بهره وری  از کلید های بسیار ظریف و کوچک و بسیار قوی و شبکه های راه اندازی شده در این کانکس ها شبکه فناوری قطب سودمند و غیره که به صورت CAT6 پیاده سازی می شوند.

تعدادی کانکس فارم ماینینگ

تجهیزات کانکس ماینینگ

تجهیزاتی که در این گونه کانکس باید انجام داده شود به جز طبقه بندی و شکل ساخت و سازی آن ها حسگر های مورد نیاز که مهم ترین آن ها در مدت زمان بالا رفتن دما و آتش سیستم اظهار آتش سوزی و در صورت لزوم خاموش کردن آتش سوزی می باشد ، که در داخل و بیرون کانکس نصب می شوند و در شرکت های بسیار بزرگ به سیستم کنترل حسگر نصب می شود و برای محافظت و مراقبت و کنترل حگسر ها.

در داخل این نوع کانکس ها حسگر هایی انجام داده می شود و هنگامی که درب کانکس بسته می باشد در صورت وجود موجود یا اِلِمانی در حال حرکت داخل کانکس آژیر زده و اظهار نماید. و یا وقتی درب بسته نشود اعلام کند. و این نشانه ها مورد ردیابی بر روی شبکه های کامپیوتری و موبایل می باشد.

سیستم نورپردازی یا روشنایی کانکس های فارم ماینینگ اکثر وقت ها از لامپ هایی دارای تشعشع استفاده می شود و بسته به اندازه کانکس که تعداد آن ها زیاد می شود. سیستم برق کشی و کارکرد آن ها به صورت فعال بوده و البته به درون سیمدان هایی با درجه کیفیتی بالا استفاده می شود. رنگ آمیزی کانکس فارم ماینینگ با رنگ های منحصر و مخصوصی حائز دو جزی بوده و اغلب سفید می باشند. کانکس فارم ماینینگ به طور معمول به شکل مکعبی ساخته می شود که میزان آن بسته به تعداد سرور ها یا ماینینگ ها وجود دارد که به توصیه های کارفرما سفارش داده می شود. اندازه های نمونه ایی برای این گونه از کانکس ها از 6 متری بوده تا به بالا قفسه بندی ویژه ایی در این گونه از کانکس ماینینگ سبب نظم و ترتیب اغلب آن ها می شود.

قیمت کانکس فارم ماینینگ

با توجه به کم و زیاد بودن قیمت در شرایط کنونی احتمال وجود ثُبات قیمت برای کانکس های فارم ماینینگ نمی باشد و با توجه به این ابزارات و تجهیزات متعدد بسیار زیاد استفاده شده و در این گونه از کانکس ها قیمت بی ثبات می باشد. قیمت کانکس فارم ماینینگ در شرکت کانکس راسا بسیار مناسب و به صرفه بوده و با توجه به توصیه های مشتری و نسبت با شرایط قیمت گذاری تعیین می شود. هدف از قیمت گذاشتن در این کانکس ها کمک به شرکت ها می باشد که قادر هستند با راه اندازی کردن این کابین های سرور به اقتصاد کمک به صرفه ایی را اعمال کنند.

لطفا امتیاز دهید page