انواع کفپوش کانکس

 آنچه در زیبایی کانکس نقش مؤثری را ایفا می‌کند، نمای داخلی و انتخاب کفپوش کانکس است. به‌طورکلی کفپوش علاوه‎بر زیبایی کانکس نقش مؤثری را در مقاومت و افزایش دوام این سازه نیز ایفا می‌کند. باتوجه‌به آنکه انواع کفپوش کانکس تولید و عرضه می‌شود، در این مقاله از سایت کانکس راسا باهدف معرفی انواع کف‌پوش‌های کانکسی قصد داریم، به شما مخاطب عزیز کمک کنیم تا مطابق با شرایط محیطی، بودجه مالی، شرایط جغرافیایی و… کفپوش مناسب انتخاب کنید. پس اگر قصد انتخاب کفپوش برای کانکس را دارید، این مقاله کانکس راسا را از دست ندهید.

انواع کفپوش کانکس کدام است؟

 انتخاب یک کفپوش کف کانکس از جمله اساسی‌ترین مسائلی محسوب می‌شود که باید بادقت کافی انتخاب شود. اما نخستین موضوعی که باید در انتخاب کفپوش برای کانکس به آن توجه شود، نوع کانکس و هدف مشتری است. برای به دست آوردن اطلاعات کافی، میتوانید مقاله کانکس چیست را مطالعه کنید. به‌طورکلی بهترین کفپوش کانکس برای انواع باری که مواد زیادی در آن حمل می‌شود، کف‌پوش‌های بسیار مقاوم و ضدرطوبت است، در مقابل برای کانکس‌های تجاری یا ویلایی بهتر است از کفپوش‌هایی استفاده شود که روی فضای داخلی کانکس مثبت و مؤثری را ایفا کند. خوشبختانه تنوع زیادی برای انواع کفپوش کانکس وجود دارد که در ادامه این بخش آنها را بررسی خواهیم کرد.

معرفی انواع کفپوش کانکس، ویژگی‌ها و کاربرد

 همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، تنوع زیادی در ورق کف کانکس وجود دارد، ازاین‌روی می‌توان وابسته به نوع کاربری این سازه‌ها از کف‌پوش‌های مختلفی استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال کفپوش pvc از جمله جدیدترین انواع کفپوش کانکس محسوب می‌شود که به علت خاصیت ضدآب خود گزینه مناسبی برای کف کانکس سرویس بهداشتی و حمام شناخته می‌شود. همچنین کفپوش‌های آلومینیومی، چوبی، آپوکسی و… نیز می‌توانند وابسته به نوع کاربری برای محیط‌های نظیر کانکس کافه، کانکس فروشگاه و… استفاده شوند. به‌طورکلی ازآنجایی‌که کف‌پوش‌ها به ساختار کانکس نِما می‌دهند، پس می‌توان از آنها به‌صورت موقت و دائمی استفاده کرد. در انتها این نکته را باید متذکر شویم که کفپوش کانکسی دارای کاربردهای متعددی است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب آسان
  •  افزایش دوام کانکس
  • مؤثر بر دکوراسیون داخلی کانکس
  •  مقاومت در برابر ساییدگی و خراش
  •  عایق رطوبت
  •  شستشوی آسان
  •  مؤثر در افزایش دمای کانکس
  •  عایق صوت
  •  مقاوم در برابر حمله حشرات و جوندگان موذی
  •  ضدضربه

کف کانکس

کفپوش سه لایه بامبو

 یکی از پرطرف‌دارترین انواع کفپوش کانکس، کفپوش سه لایه بامبو است، این کفپوش یک گزینه مناسب برای کانکس ویلاها و کانکس‌های خدمات اداری است. جالب است بدانید که این دسته از کف‌پوش‌ها در ظاهر یک‌لایه هستند، اما در واقع به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای سه لایه باهدف افزایش مقاومت هستند. خوشبختانه تنوع در کفپوش سه لایه بامبو بی‌شمار است، ازاین‌روی مشتری می‌تواند مطابق باسلیقه خود از رنگ‌های مختلفی برای انتخاب این نوع از کفپوش استفاده کند.

 کف‌پوش‌های بامبو کاملاً سازگار با محیط‌زیست هستند. اما نکته‌ای که شاید برخی از مشتریان را در خصوص کفپوش سه لایه بامبو نگران کند، ساختار چوب بامبو است. ازآنجایی‌که حشرات موذی و موریانه‌ها ممکن است به این کفپوش آسیب برسانند، شاید برخی از مشتریان برای انتخاب این کفپوش دچار تردید شوند، اما جای نگرانی نیست؛ چراکه در هنگام ساخت آنها از آفت‌کش استفاده می‌شود و همین موضوع می‌تواند در افزایش دوام این محصولات مؤثر باشد. در کنار مزایایی که این کفپوش دارد، این نکته را نباید فراموش کرد که کیفیت آن نقش مؤثری را در سلامت افراد ساکن در کانکس ایفا می‌کند، چراکه نوعِ نامرغوب و بی‌کیفیت آن، حاوی مقداری فرمالدهید است که این ترکیب می‌تواند موجب تحریک پوست، ریه‌ها و… شود.

بیشتر بخوانید: مواد اولیه ساخت کانکس

تخته وینیل چوبی

 کفپوش تخته وینیل چوبی یک گزینه عالی برای محیط‌های مدرن و شیک است. معمولاً این کفپوش برای کانکس‌های مسکونی پیشنهاد می‌شود. این مدل درحقیقت از جنس pvc هستند ازاین‌روی در مقابل رطوبت مقاومند. این دسته از کف‌پوش‌ها طیف وسیعی از تنوع طرح و رنگ را در برمی‌گیرند. معمولاً استفاده از آنها برای نقاطی که رطوبت بالایی دارند، پیشنهاد می‌شود. بااین حال تخته وینیل از معایبی نظیر حساسیت به نور و عدم سازگاری با محیط‌زیست نیز دارد که مشتریان قبل از انتخاب این کفپوش باید به آن توجه کنند.

وینیل سکه ای

 کفپوش وینیل سکه‌ای از جمله برترین انواع کفپوش کانکس شناخته می‌شود. معمولاً از آنها برای نقاط پررفت‌وآمد نظیر دفاتر اداری و شرکت‌ها استفاده می‌شود. این دسته از کف‌پوش‌ها دارای تنوع رنگ محدودی هستند. بیشتر رنگ‌های قهوه‌ای و خاکستری در این دسته مشاهده می‌شود. جالب است بدانید که این دسته از کف‌پوش‌ها دارای سه لایه هستند که هر یک از آنها موجب افزایش مقاومتشان می‌شود. به‌طورکلی لایه اول این کفپوش باعث دفع نور uv، لایه دوم باعث مقاومت بیشتر کفپوش و لایه سوم نقش مؤثری را در کاهش انحراف کفپوش ایفا می‌کند. نصب آسان، قیمت مناسب، قابلیت تعویض و مقاومت در برابر صوت تنها بخشی از ویژگی‌های مثبت این دسته از کف‌پوش‌ها شناخته می‌شود.

کفپوش آلومینیومی

 به‌طورکلی کف‌پوش‌های آلومینیومی یک گزینه ضدآب برای محیط‌های نظیر کانکس‌های صنعتی هستند، این دسته از کف‌پوش‌ها دارای وزن اندک و کاربری بالا هستند. ازآنجایی‌که آنها نسبت به رطوبت مقاوم هستند، لذا می‌توان آنها را در محیط‌های مرطوب استفاده کرد. خوشبختانه این دسته از کفپوش‌ها قابل‌بازیافت هستند و می‌توان از آنها در زمان طولانی استفاده کرد؛ اما قیمت این دسته کفپوش نسبتا بالاست که همین موضوع باعث شده است تا برخی برای خرید آنها دچار تردید شوند.

کفپوش اپوکسی

 کفپوش اپوکسی از جمله انواع کف‌پوش‌های مناسب برای فضاهای اداری و پررفت‌وآمد شناخته می‌شوند. آنها دارای قیمت نسبتاً ارزان و تنوع رنگ بالا هستند. معمولاً کف‌پوش‌های آپوکسی یک سطح مقاوم در برابر لغزش دارند، ازاین‌روی از آنها می‌توان در فضاهای مختلفی استفاده کرد. عمده ماده تشکیل‌دهنده آنها از رزین است. کف‌پوش‌های آپوکسی از جمله کف‌پوش‌هایی محسوب می‌شوند که بسیار در برابر رطوبت و روغن مقاوم هستند، همچنین این در کنار نصب آسان، مقاومت بسیار مطلوبی نیز از خود نشان می‌دهند؛ علاقه‌مندان به انتخاب کفپوش آپوکسی این نکته را نباید فراموش کنند که این دسته از کف‌پوش‌ها در کنار بوی نامطبوع، مقاومت چندان زیادی در برابر اشعه uv ندارند.

 در انتهای این بخش وظیفه خود دانستیم که به‌منظور سهولت در مطالعه و تصمیم صحیح کلیه مطالب این نوشتار را به‌صورت مختصر و مفید در یک جدول گردآوری کنیم.

ردیف

نام کفپوش

کاربرد

مزایا

معایب

بررسی قیمت

1

کفپوش سه لایه بامبو

کانکس ویلایی، کانکس خدمات اداری، کانکس مسکونی

تنوع در طرح، قیمت مناسب

تحریک پوست، سینوس‌ها، ریه ها

قیمت مناسب

2

کفپوش تخته وینیل چوبی

مسکونی، کانکس مطبوعاتی

مقاوم در برابر رطوبت

عدم سازگاری با محیط زیست

مقرون‌به‎صرفه برای محیط‌های مرطوب

3

کفپوش تخته وینیل سکه ای

مناسب کانکس‌های اداری، مسکونی

مقاومت بالا

تنوع رنگ اندک

مقرون‌به‌صرفه برای محیط‌های مرطوب

4

کفپوش آلومینیومی

کانکس‌های صنعتی، کانکس فروشگاهی

مقاوم در برابر رطوبت، قابل بازیافت

عدم تنوع در طرح

قیمت بالا

5

کفپوش اپوکسی

مناسب محیط های پر رفت‌وآمد نظیر کانکس آرایشگاه، کانکس سوپر مارکت

مقاوم در برابر روغن و آب

بوی نامطبوع، عدم مقاومت در برابر نور خورشید

ارزان

نتیجه‌گیری

جالب است بدانید که نخستین کف‌پوش‌های کانکس در سال ۱۹۳۰ برای کانکس‌های حمل‌ونقل بار در جنگ جهانی دوم خلق و ابداع شد. ساخت انواع کفپوش کانکس در طول سال‌های مختلف سبب شد تا امروزه بتوان تنوع بسیاری را در کف‌پوش‌های کانکسی مشاهده کرد. به‌طورکلی کف‌پوش‌های کانکسی وابسته به هدف مشتری و نوع کاربری کانکس می‌توانند متفاوت باشند، ازاین‌روی نمی‌توان برای هر نوع کانکس از یک کفپوش استفاده کرد، بلکه انتخاب کفپوش به عوامل مختلفی نظیر کارایی کانکس، میزان تردد و رفت‌وآمد به کانکس و… بستگی دارد.

در این مقاله کانکس راسا سعی کردیم، در کنار معرفی انواع کفپوش کانکس نکاتی در حوزه انتخاب کفپوش مناسب برای کانکس در اختیار شما قرار دهیم که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.  توجه به موقعیت جغرافیایی
  2.  میزان رطوبت محیط
  3.  نوع کاربری کانکس
  4.  توجه به دکوراسیون داخلی کانکس
  5.  میزان رفت‌وآمد و تردد در کانکس
  6.  ضخامت کفپوش
  7.  میزان دوام و ماندگاری

 از اینکه تا پایان یکی دیگر از مقالات سایت کانکس راسا با ما همراه بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم این مقاله توانسته باشد به سؤالات و ابهامات شما پاسخ دهد. در انتها نیز لازم است متذکر شویم که بیان تجربیات شما مخاطب گرامی در حوزه انتخاب نوع کفپوش کانکسی می‌تواند در تکمیل‌تر شدن این مقاله نقش مؤثر و بزرگی را ایفا کند. پس حتماً نظرات و تجربیات خود را در زمینه انواع کفپوش کانکس با ما به اشتراک بگذارید و بگویید از نظر شما بهترین کفپوش برای کانکس‌های مسکونی چیست؟

لطفا امتیاز دهید post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *