کانکس شیشه ای

کانکس شیشه ای سازه ای پیش ساخته با دیواره های شیشه ای می باشد که برای دفاتر لوکس اداری، فروشگاهی و کافی شاپ مورد استفاده قرار می گیرد و گاهی فقط در همه اضلاع یا یک بخش از اضلاع آن از دیواره های شیشه ای استفاده می شود و از دیواره های شیشه ای برای ایجاد دید مناسب به بیرون استفاده می شود و برای جلوگیری از تابش مستقیم نورخورشید از شیشه های دودی یا از مصالح دیگری در قسمتی از کانکس که به سمت نور جنوب است استفاده می شود .در کل بر اساس هدفی که دارید و می‌خواهید افراد بیرون و داخل کانکس شیشه ‌ای دید مناسب به محیط اطراف خود داشته باشند، این سازه می‌تواند انتخاب مطلوبی باشد.

 

ویژگی های کانکس شیشه‌ ای

متنوع بودن در کاربری

اسکلت سازه

اتصالات کانکس شیشه ای

ایمنی سازه

نمای کانکس شیشه ‌ای

نوع شیشه

درب کانکس شیشه ‌ای

 

مشخصات کانکس شیشه ای

استاندارد هایی وجود دارد که در هنگام طراحی کانکس شیشه ای باید به آن توجه شود که مهمترین آنها به ترتیب اولویت ذکر شده است:

 

نمای کانکس شیشه ‌ای

در این بخش ابتدا بایستی در نظر داشت که مشتری با توجه به هدف و بودجه‌ای که دارد به دنبال چه نوع نمایی است. مورد بعدی در حین بررسی کانکس شیشه‌ای آن است که نمای اصلی سازه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در بخش نمای سازه پیش ساخته خود می‌توانید از نماهایی از قبیل ، نمای کامپوزیتی ، ورق های گالوانیزه ، فایبرگلاس و … که بیشترین کاربرد را دارد، استفاده کنید.

 

نوع شیشه

برای امنیت و حفظ زیبایی، بهترین نوع شیشه ، شیشه سکوریت می باشد پیشنهاد ما به این دلیل است که اگر به هر دلیلی کانکس شما دچار شکستگی شد فقط به قطعات ریزی تبدیل گردد و به هیچ شخصی صدمه جدی وارد نشود و همه چیز به خوبی مدیریت می‌شود.

و مورد دیگر بحث رنگ این متریال و مصالح ساختمانی است. از این رو رنگ شیشه می‌تواند بر حسب بررسی همه جوانب، یکی از رنگ هایی چون، دودی، سفید، برنزی ‌باشد. همچنین در کنار رنگ می‌توانید از طرح های برجسته در صورت درخواست برای شیشه کانکس پیش ساخته مورد نظرتان بکار ببرید.

***برای مراکزی چون آزمایشگاه، بیمارستان ها، مراکز نظامی – دفاعی و صنایع غذایی شیشه خودرویی و برای کیوسک شیشه ای جهت پست هایی چون نگهبانی و … شیشه از نوع سکوریت و میرال مناسب است. و در خصوص ضخامت شیشه کانکس شیشه ‌ای می‌توان گفت شیشه با ضخامتی در حدود یک الی دو سانتی متر باشد.

درب کانکس شیشه ‌ای

مدل درب کیوسک شیشه‌ای می‌تواند از نوع ریلی که در بسیاری از ادارات و سازمان ها و نهادها ، از نزدیک شاهد آن بودید، استفاده کنید یا مدل بعدی بر حسب درخواست شما کاربران عزیز می‎‌تواند از نوع ضد سرقت باشد.

 

اسکلت کانکس شیشه ای

هنگام ساخت کانکس شیشه ای باید به وزن شیشه و شکننده بودن آن بسیار توجه شود. زیرا برای مقاومت بالای دیواره های کانکس باید از شیشه های سکوریت استفاده کنید که وزن بالایی دارند و باعث افزایش وزن کلی سازه  می شود و در هنگام جابه جایی و حمل و نقل ممکن است خطرآفرین باشد و برای جلوگیری از این مشکل باید از پروفیل آهن آلات سنگین با ضخامت بالا برای ستون ها استفاده شود و به وسیله جوش ممتد استاندارد به یکدیگر متصل شده و تشکیل یک چهارچوب مستحکم برای نصب شیشه ها را بدهند. همچنین برای شاسی کف آنها بر اساس ضوابط و قوانین ساختمان سازی از نوع تیرآهن با نمره ۱۶ دور کلاف و به همراه قیدهای فرعی نیز استفاده شود.

 

مهمترین مسئله‌ای که شاید در ذهن شما خوانندگان این مقاله در ارتباط با کانکس شیشه ‌ای باشد ، آن است که این سازه پیش ساخته که بیشتر قسمت های آن از شیشه دربر گرفته است، آیا از امنیت کافی برخوردار است؟

امنیت کانکس شیشه ای

نکته دیگری که می بایست در خرید کانکس مدنظر قرار دهید بحث امنیت سازه در برابر سرقت می باشد

به دلیل اینکه در بسیاری از کاربری ها اشیا یا اسناد مهمی درون آنها قرار دارد و ممکن است از طریق دیواره های شیشه ای مورد سرقت قرار گیرد.

از این رو معمولا این نوع سازه در مکان هایی مانند داخل مجموعه ها ، بیمارستان ها ، محوطه شرکت ها و دانشگاه ها ، شهر بازی ها و … که تحت نظر نیروی حراستی قرار دارد و یا به صورت شبانه روز فعال است و دوربین های مداربسته نیز سازه را تحت نظر دارند استفاده می شود.

از طرف دیگر، برای حفظ ایمنی این سازه پیش ساخته می‌توان از حفاظ هم استفاده نمود. به همین خاطر بسیاری این سوال برایشان پیش می‌آید که این کار باعث نشود در زیبایی نمای کلی کانکس شیشه ‌ای اختلال ایجاد کند. به طور حتم با یک سری تدابیری که بر این موضوع اندیشیده شده است و به عبارتی به کمک نرده های پلکانی که مشابه مدلهایی که در بازار موجود است، کانکس شیشه ‌ای از هر نوع سرقت و دستبردی در امان خواهد بود.

نکته بعدی در خصوص بیان شیوه‌های برای حفظ امنیت کیوسک شیشه‌ای به مانند کانکس فروشگاهی، کانکس مطبوعاتی ،کانکس آرایشگاه ، کانکس درمانگاه،کانکس خدمات شهری و سایر کانکس هایی از این دسته را می‌توان علاوه بر حفظ زیبایی، موارد امنیتی را در آن رعایت نمود و از کرکره برقی و … برای این موضوع استفاده نمود. البته این مسئله را هم در نظر داشته باشید استفاده از کرکره برقی تا حدودی مجموع هزینه های ساخت کانکس مورد نظرتان را دچار نوسان می‌کند، پس با مشاوره گرفتن از مشاورین مرکز ما می‌توانید به ایده آل ترین کانکس شیشه ‌ای که با هدف و بودجه شما هم خوانی دارد، امنیت سازه مورد نظر را به خوبی حفظ نمایید.

 

کاربرد کانکس شیشه ای

 

کانکس شیشه ای

این سازه کاربرد های متفاوتی دارد که از جمله مهمترین آنها کانکس فانتزی برای استفاده دفاتر اداری لوکس و کیوسک های حراستی می باشد.

فروشگاه ها و کافی شاپ ها

کانکس اتاق سیگار

ایستگاه کتابفروشی

مکان هایی چون نگهبانی انواع بیمارستان ها، سازمانها و ادارات و مراکز دولتی – خصوصی

گل فروشی ها، اغذیه فروشی ها

استفاده در محوطه انواع نمایشگاه ها به عنوان اطلاع رسانی و معرفی محصولات نمایشگاه در مکان های مختلف

کیوسک های بلیط فروشی در سطح شهر

به عنوان کانکس شیشه‌ای کنترل ، در کارگاه ها و معادن و … به منظور کنترل امور با مستقر کردن افراد

لطفا امتیاز دهید post

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *