زندگی در کانکس

تبدیل کانکس به محلی برای زندگی در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. امروزه مردم به دنبال خانه های منحصر به فردی هستند که آرامش و راحتی را برای آنان فراهم کند و کانکس به خوبی از عهده انجام این کار برمی آید! شاید ظاهر کانکس از بیرون چندان جذاب به نظر نرسد. با این حال اگر فضای داخلی آن به طور ویژه طراحی گردد، زندگی در کانکس می تواند بسیار شگفت انگیز باشد.

اگر در مورد زندگی در این کانکس ها کنجکاو هستید یا قصد دارید سکونت در یک کانکس را تجربه کنید، لازم است تا اطلاعات کافی را در این مورد به دست بیاورید. با ما همراه باشید تا در مورد شرایط سکونت در کانکس و مزایا و معایب آن بیشتر بدانید.

آیا می توان در کانکس زندگی کرد؟

افزودن در و پنجره به کانکس آن را قابل سکونت می کند. برای تبدیل کانکس به فضایی راحت و آرام، می توانید از مبلمان و تخت های تاشو استفاده کنید و از فضاهای مشترک برای باز شدن در ها، ذخیره سازی وسایل و ایجاد پله های داخلی بهره ببرید. با تامین نور طبیعی از طریق پنجره های متعدد یا تامین میزان قابل قبولی از گرما از طریق اجاق پخت و پز، می توانید در مصرف انرژی این خانه ها صرفه جویی کنید. نصب قفل ها و ویژگی های امنیتی مناسب خانه های کانکسی را به اندازه هر خانه دیگری امن می سازد.

کانکس می تواند مطابق با سلیقه شما تغییر کند. اما برای سکونت دائم در آن باید از ابتدا با یک طراح حرفه ای مشورت کنید. اگر قصد خرید یک کانکس آماده را دارید، در انتخاب مناسب ترین مورد دقت کافی را به خرج دهید. زیرا بعدا ایجاد برخی از تغییرات در این کانکس ها نا ممکن است.

در نظر بگیرید که برای زندگی در کانکس نیازمند دریافت مجوز های لازم هستید. برای مثال دریافت انشعابات آب و برق از جمله مواردی هستند که باید پیش از خرید کانکس، در مورد آن ها پرس و جو کنید و قوانین ویژه را به دقت بررسی نمایید.

چه افرادی در کانکس زندگی می کنند؟

کانکس را می توانید به سرعت و با هزینه کمتری نسبت به واحد های ساختمانی آماده کنید. از این خانه ها اغلب به عنوان مسکن اضطراری یا موقت نیز استفاده می کنند. پس انتخاب مناسبی برای اسکان مردم در مناطق نیازمند یا درگیر بحران و نیز افراد بی خانمان به شمار می روند. گروه دیگری که از کانکس جهت سکونت استفاده می کنند، افراد شاغل در نواحی دور دست مانند معادن، صحراها، جنگل ها و کارگران کشتی ها هستند که باید زمانی طولانی را در جایی غیر از خانه سپری کنند.

با این وجود برخی افراد به دلایل گوناگون به زندگی در کانکس های مخصوص همچون کانکس ویلایی علاقه مند هستند. این یک روش زندگی چالش برانگیز است که می تواند شما را از فضاهای خسته کننده و دلگیر شهری دور کند و فضایی محدود و کوچک اما دلچسب به عنوان خانه به شما هدیه دهد. کسانی که تمایل به زندگی دائمی در یک نقطه ثابت ندارند و ترجیح می دهند مدام در سفر و جا به جایی باشند، از جمله افرادی هستند که زندگی در کانکس را دوست دارند.

شرایط زندگی در کانکس

زندگی در کانکس اگر به طور دائم و با انتخاب خود فرد باشد نیازمند تجربه، انعطاف پذیری برای سکونت در محیط کوچک، داشتن روحیه چالش پذیری و ماجراجویی و آموختن مهارت های فراوان برای انجام تعمیرات و سایر کار های مورد نیاز است. بنابراین پیش از خرید یک کانکس، در مورد نحوه زندگی و مزایا و معایب آن اطلاعات کافی کسب کنید.

برای ایجاد هر تغییری در شرایط کانکس باید به دقت عمل کنید. زیرا کوچک ترین تغییرات می توانند در خانه شما تاثیر بزرگی بگذارند. مثلا یک پنجره یا درز اضافی ممکن است تفاوت چشمگیری در دما ایجاد کند یا افزودن یک صندلی پشت میز غذاخوری فضای باز و بسته شدن درب یخچالتان را کاهش دهد.

اگر بخواهید هر چند وقت یک بار مکان کانکس خود را تغییر دهید، نیاز به یک کامیون یا بارکش خواهید داشت. می توانید چنین وسیله ای را برای جا به جا کردن خانه خودتان اجاره کنید. اما باید به فکر پرداخت هزینه و دشواری های آن نیز باشید. اگر قصد دارید تنها در یک نقطه ثابت بمانید باید در مورد آن حسابی فکر کنید. چون انتقال کانکس و تغییر مجوز های مسکونی برای آن کار دشواری است.

ویژگی های بهترین نوع کانکس برای زندگی

برای زندگی در کانکس، کانکس باید از کیفیت بالا و ساختاری مستحکم برخوردار باشد تا بتواند امنیت کافی را برای شما ایجاد کند. کانکس های مسکونی علاوه بر محافظت در برابر رویداد های آب و هوایی و حضور افراد مزاحم، باید عایق حرارت و صدا و در برابر آتش سوزی ایمن باشند.

جنس و کیفیت بالای کفپوش، سرامیک ها و شیرآلات، تجهیزات الکتریکی، پنجره ها، مبلمان و اتصالات در انتخاب بهترین کانکس اهمیت زیادی دارد. سیستم سرمایشی و گرمایشی باید متناسب با فضای داخلی کانکس انتخاب شود. همچنین در یک کانکس مناسب از مدل های کوچک و مدرن این دستگاه ها با بازده بالا استفاده می شود تا در کنار جلوگیری از اتلاف انرژی، فضای کم تری نیز اشغال گردد.

مزایا و معایب زندگی در کانکس

سکونت در کانکس مزایایی دارد که برای طرفداران آن جالب توجه است. از جمله:

  • هزینه های خرید، طراحی و نگهداری کانکس نسبت به خانه های معمولی بسیار پایین تر است
  • کانکس ها نسبت به برخی از انواع دیگر سکونتگاه ها بسیار قوی و با دوام هستند و می توانند در شرایط سخت آب و هوایی و مناطق مستعد طوفان، زلزله یا سایر بلایای طبیعی مورد استفاده قرار گیرند
  • با زندگی در کانکس می توانید در هر فصل، به منطقه خوش آب و هوا تری نقل مکان کنید
  • دست شما در طراحی و سفارشی سازی کانکس خودتان باز است
  • ساخت خانه کانکسی به سرعت و در زمان بسیار اندکی انجام می شود
  • می توانید این خانه متحرک را جایی که امکان ساخت سازه دائمی نیست، قرار دهید
  • کانکس ها معمولا از مواد بازیافتی تولید می شوند و خود نیز قابل بازیافت هستند
  • در کانکس می توانید از منابع انرژی تجدید پذیر برای تامین انرژی استفاده کنید‌

اما در کنار این مزایا، برخی معایب نیز وجود دارد که نباید آن ها را نادیده بگیرید. مثلا:

  • امنیت زندگی در کانکس نسبت به خانه های سنتی ممکن است کم تر باشد
  • محدودیت در فضا و طراحی داخلی اساسی ترین عیب کانکس ها برای سکونت دائم است
  • عایق کاری خوب و ایجاد تهویه مناسب در کانکس می تواند دشوار باشد
  • ظاهر خارجی کانکس ها معمولا ساده و مشابه یکدیگر است

خرید کانکس مناسب برای زندگی

هنگام خرید کانکس برای زندگی باید امکانات و تجهیزات آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید و از سلامت کانکس و تمام اجزای آن اطمینان حاصل نمایید. مطمئن شوید که کانکس عایق بندی درستی دارد تا از بروز هر گونه مشکلات مربوط به دما و حرارت، عایق بندی و نشت آب در آینده جلوگیری کنید. پیش از خرید برای دریافت مجوز های مورد نیاز، اشتراک برق، سیستم آب و فاضلاب و موارد مشابه اقدامات لازم را انجام دهید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

جمع بندی

اگر به مالکیت یک خانه شخصی و منحصر به فرد فکر می کنید، کانکس یکی از بهترین گزینه هاست. زندگی در کانکس آسان و مقرون به صرفه است و آماده سازی آن بسیار کمتر از خانه های معمولی طول می کشد. علاوه بر این، سبک زندگی خاصی را به شما هدیه می دهد که بدون تردید بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است. با این حال اگر قصد خرید کانکس برای زندگی در آن را دارید، بهتر است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا انتخاب مطلوبی داشته باشی

لطفا امتیاز دهید post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *